۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۲۴
کد خبر: 80089821
T T
۰ نفر

بيرجند- معاون توانبخشي سازمان بهزيستي خراسان جنوبي بر توجه مسئولان به مناسب سازي اماكن و فضاهاي شهري استان براي تسهيل عبور و مرور معلولان و سالمندان تاكيد كرد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی'محمد عباس آبادی' افزود: طی بررسی انجام شده تاكنون تنها 26 درصد اماكن، ساختمانها و فضاهای مورد نیاز سالمندان و معلولین استان مناسب سازی شده است.

وی ادامه داد: پارسال 120 مورد بازدید از ساختمان اداری و دولتی ، محیطهای درمانی و آموزشی و مبلمان شهری در زمینه مناسب سازی برای افراد معلول و سالمند انجام شده است.

وی گفت: در این راستا وجود آسانسور شش درصد، سرویس بهداشتی 9درصد، در و پنجره ها 39 درصد، مسیرها 50 درصد، سطوح شیب دار برای ورود به ساختمانها 25 درصد و فضاهای آموزشی و مبلمان شهری تنها سه درصد مناسب سازی آن انجام شده است.

وی افزود: در راستای تسهیل ورود سالمندان و معلولان به ادارات باید برنامه ریزیهای جامعی انجام شود و موانع فیزیكی برای استفاده این قشر از فضاهای تفریحی و اداری و آموزشی در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینكه در خراسان جنوبی میزان شیوع سالمندی 5/9 درصد ثبت شده افزود: در حال حاضر 60هزار سالمند در این استان وجود دارد.

وی ارائه خدمات پزشكی به سالمندان و طرح شهر دوستدار سالمند را از جمله فعالیتهای بهزیستی طی سال گذشته ذكر كرد. 665/110