۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 80099919
T T
۰ نفر

بجنورد - كارشناس بيماريهاي خاص دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني خراسان شمالي گفت: نياز اصلي بيماران كليوي اين استان كمبود دستگاه دياليز است كه با خريد چند دستگاه مرتفع مي شود.

'مهری فرشاد' روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: سه دستگاه دیالیز از سوی بنیاد امور بیماران خاص كشور برایگان به این استان اختصاص یافته كه دو دستگاه در بیمارستان شیروان و یكدستگاه در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد به كار گرفته شده است.

وی افزود: اكنون برای پاسخگویی به بیماران به هفت دستگاه دیالیز دیگر نیاز داریم كه طبق قول مساعد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای تامین این هفت دستگاه دیالیز، تا پایان خرداد امسال نیاز بیماران كلیوی استان مرتفع می شود.

فرشاد با بیان اینكه خدمات بیماران دیالیزی در حین دیالیز رایگان است، افزود: مشكل اصلی بیماران كلیوی نبود انجمن حمایت از این بیماران است.

وی شمار بیماران دیالیزی خراسان شمالی را 207 نفر ذكر كرد و افزود: اكنون بناگزیر باید برای پیوند كلیه و درمان قطعی بیماران كلیوی استان با انجمن حمایت از بیماران كلیوی خراسان رضوی هماهنگ كنیم تا در فهرست پیوند قرار گیرند.

در حالی كارشناس بیماریهای خاص دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی مدعی نبود انجمن حمایت از بیماران كلیوی در این استان می شود كه تشكیلاتی به عنوان انجمن حمایت از بیماران كلیوی در این استان فعالیت دارد.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران كلیوی خراسان شمالی، در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: این انجمن از سال 81 به عنوان نخستین انجمن خیریه استان با هدف ارتقای امور بهداشتی و درمانی فعالیت خود را تا به امروز پیگیری می كند.

دكتر 'محسن شهریاری' گفت: تا كنون 12 بیمار كلیوی این استان از سوی این انجمن برای پیوند كلیه به مراكز درمانی مشهد و تهران اعزام شده اند.

وی افزود: اكنون 275 بیمار دیالیزی، كلیوی و پیوندی زیر پوشش انجمن حمایت از بیماران كلیوی استان هستند. ك/3

ف/626