۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۳۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85080109
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ دستگاه دیالیز به مراکز درمانی خراسان‌شمالی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: ۱۳ دستگاه دیالیز به ارزش ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مراکز درمانی استان اختصاص یافت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر جواد شاهین‌فر در این خصوص اظهار کرد: از این تعداد سه دستگاه برای راه‌اندازی مرکز دیالیز در راز و جرگلان و سایر دستگاه‌ها نیز برای توسعه مراکز دیالیز شیروان، جاجرم و بیمارستان امام علی(ع) بجنورد اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه عدالت در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی است، تأکید کرد: پیگیری های لازم برای رفع کمبودهای درمانی استان بویژه مناطق محروم در حال انجام است.

تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در استان شناسایی و در سامانه اختصاصی این دانشگاه برای بهره‌مندی از خدمات صندوق بیماران خاص ثبت شده که از این تعداد ۲۷۹ بیمار دیالیزی است.

شاهین فر با اشاره به خرید ۲ دستگاه دیزل ژنراتور برای بیمارستان پورسینای آشخانه گفت: ارزش ریالی این دستگاه ها ۴۶ میلیارد ریال است که با اضافه شدن این تجهیزات جدید تعداد دیزل ژنراتورها به ۱۸ عدد رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی یادآور شد: دستگاه‌های دیزل ژنراتور به‌منظور تامین برق اضطراری بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و وجود چنین دستگاه‌هایی در بیمارستان‌ها بسیار حیاتی است، چرا که این دستگاه‌ها در صورت قطع شدن برق بیمارستان، برق مورد نیاز و اضطراری را تامین می‌کنند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون ۶ هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha