۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۴۰
کد خبر: 80100203
T T
۰ نفر

ثبت نام نوآموزان بدو ورود به دبستان در گيلان آغاز شد

۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۴۰
کد خبر: 80100203

رشت - معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش گيلان از آغاز ثبت نام پايه اول ابتدايي براي سال تحصيلي 92- 91 در اين استان خبر داد.

'روح انگیز آسایش طلب' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ثبت نام نوآموزان بدو ورود به دبستان در مدارس گیلان آغاز شده و تا دهم ماه آینده 'خرداد' ادامه داد.

وی با بیان این كه والدین كلاس اولی ها بایستی برای پیش ثبت نام نوآموزان خود به مدارس ابتدایی محدوده منزلشان مراجعه كنند، بیان كرد: بقیه مراحل ثبت نام و تكمیل پرونده بعد از گذراندن طرح سنجش سلامت نوآموز انجام خواهد گرفت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان ادامه داد: از متولدین نیمه اول سال 1385 و قبل از آن و نیز صرفا متولدین اول مهرماه همین سال ثبت نام به عمل خواهد آمد.

وی یادآور شد: مدیران مدارس برای ثبت نام از كلاس اولی ها هیچ پولی را نباید از اولیاء نوآموزان دریافت كنند.

آسایش طلب با بیان این كه دانش آموزان پایه دوم تا پنجم ابتدایی نیاز به ثبت نام مجدد ندارند، اضافه كرد: ثبت نام این دانش آموزان توسط مدیران مدارس در همان واحد آموزشی انجام خواهد گرفت.

وی به نظام آموزشی 6، 3 و 3 اشاره و یادآور شد: ثبت نام در مقطع ششم ابتدایی نیز در مدرسه محل تحصیل دانش آموز انجام می گیرد مگر در مواردی اولیاء دانش آموز خواستار انتقال باشد.

هم اكنون 390 هزار دانش آموز در استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.ك/3.

7286/ 603