۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۳۴
کد خبر: 80112603
T T
۰ نفر
تجاوز صهيونيست‌هابه خاك لبنان،احداث ديوارمرزي رامتوقف كرد

بيروت - ارتش لبنان با انتشار بيانيه با اشاره به تجاوز 65سانتيمتري صهيونيست‌ها به خاك لبنان طي عمليات احداث ديوار در حدفاصل روستاي 'كفركلا' با فلسطين اشغالي، اين عمليات را متوقف كرد.

به گزارش ایرنا از بیروت، ارتش لبنان روز جمعه با انتشار بیانیه ای با اشاره به عملیات احداث دیوار در منطقه 'بوابه فاطمه' واقع در روستای كفركلا در جنوب لبنان اعلام كرد: رژیم صهیونیستی در جریان احداث این دیوار، برخلاف وعده های قبلی 65 سانتیمتر به داخل خاك لبنان تجاوز كرده و لذا با توجه به درخواست لبنان، یونیفل ادامه این عملیات را فعلا متوقف كرده است.

'سیرا' فرمانده نیروهای سازمان ملل (یونیفل) مستقر در جنوب با حضور در منطقه بوابه فاطمه، از جریان كامل عملیات احداث دیوار مطلع شد.

ارتش لبنان گفت، در صورتی كار احداث این دیوار از سرگرفته خواهد شد كه اسراییل نسبت به تعهدات خود در تجاوز نكردن به خاك این كشور وفادار باقی بماند.

همزمان با این رویدادها رژیم صهیونیستی به منظور بالابردن سطح آمادگی نیروهای خود به طور بی سابقه ای دست به مانور نظامی گسترده در امتداد خط مرزی میان لبنان و فلسطین اشغالی زده است.

یك منبع نظامی لبنان نیز اعلام كرد كه ارتش لبنان در مقابل نیز با هماهنگی با نیروهای یونیفل، در این منطقه به حالت آماده كامل باش درآمده است.

روزنامه لبنانی 'الدیار' به نقل از منابع سیاسی لبنان با اشاره به مانور رژیم صهیونیستی در جنوب نوشت: این مانورها درحد خود بی سابقه بوده و از لحاظ تكنیكی و سطح آمادگی در مقایسه با مانورهای گذشته این رژیم فرق دارد و این امر نگرانی مقامات لبنانی را به دنبال داشته است.

این روزنامه اشاره كرد: این مانورها همزمان با تحركات جاری نظامیان رژیم صهیونیستی در مناطق بلندی های جولان و كشتزارهای شبعا، صورت می گیرد.

الدیار نوشت: كنسیت سراییل چندی پیش در یك اقدام بی سابقه، سرباز های ذخیره خود را به حضور در مراكز و پایگاه های نظامی مستقر در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان فراخوانده است.

1592

خاورم*2023**1030
۰ نفر