۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۲۳
کد خبر: 80116236
T T
۰ نفر
استانداربوشهر: زمينه سرمايه گذاري خارجي وداخلي دراين استان فراهم است

بوشهر- استانداربوشهرگفت: اين استان با برخورداري ازچهارمنطقه ويژه اقتصادي به وسعت 85هزار هكتار از قابليت بالايي در زمينه جذب سرمايه گذاري خارجي و داخلي برخوردار است.

به گزارش ایرنا، محمد حسین جهانبخش روز یكشنبه در كارگروه اقتصادی استان بوشهر با حضور سفیران كشورهای آمریكای لاتین افزود: قرارداشتن 70درصد منابع گازی كشور، تولید 13درصد نفت مناطق خشكی و 70درصد نفت فلات قاره ایران، تولید 31درصد گاز سبك كشور، 15درصد خرمای ایران، صنایع و معادن مختلف باعث شده است تا استان بوشهر قابلیت بالایی برای سرمایه گذاری داشته باشد.

وی اضافه كرد: هم اینك در پارس جنوبی افزون بر فازهای گازی، 10پتروشیمی فعال وجود دارد و 18واحد پتروشیمی در دست اجراست و این امر باعث شده تا بوشهر به عنوان پایتخت انرژی ایران شناخته شود.

جهانبخش بیان كرد: برخورداری از سه هزار و 900كیلومتر شبكه حمل و نقل جاده ای، 700كیلومتر بزرگراه، پنج فرودگاه فعال و بندرهای متعدد با ظرفیت 50میلیون تن تخلیه و بارگیری به عنوان بخشی از قابلیت های اقتصادی استان بوشهر محسوب می شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: مردم این استان پیشینه دیرینه ای با كشورهای آسیایی و آفریقایی دارند و این امر می تواند در مورد روابط دو سویه با كشورهای آمریكای لاتین نیز مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: از دو هزارو500كیلومتر طول خلیج فارس 707كیلومتر آن در آب های سرزمینی استان بوشهر است و این استان قطب اقتصادی جمهوری اسلامی ایران شناخته می شود.

جهانبخش اظهارداشت: نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان سمبل خواست جمعی و عزم ملی با ظرفیت هزار مگاوات تولید برق ، آخرین مراحل تولید برق را طی می كند.

وی گفت: هم اینك نیروگاه اتمی بوشهر با 940مگاوات برق در شبكه سراسری قرار گرفته است.

استاندار بوشهر ادامه داد: این استان برای همكاری با سرمایه گذاران كشورهای آمریكای لاتین در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی، گردشگری، بندری، كشاورزی، شیلات و غیره آمادگی دارد.

سفیران كشورهای برزیل، بولیوی، كوبا، نیكاراگوئه، ونزوئلا و مكزیك و كاردار اكوادور صبح روز یكشنبه برای آشنایی با قابلیت های اقتصادی جمهوری اسلامی در استان بوشهر وارد این استان شده اند.

سفیران یاد شده در برنامه دو روزه اقامت خود در استان بوشهر افزون برقابلیت های سرمایه گذاری در مركز این استان با حضور در پارس جنوبی از توانمندی كشورمان در بخش های پتروشیمی و اجرای طرح های نفت و گاز نیز آشنا خواهند شد.ك/2

628/539 /679
۰ نفر