۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۹:۲۰
کد خبر: 80119524
T T
۰ نفر
وكلا نقش مهمي در جلوگيري از متلاشي شدن بنيان خانواده ها برعهده دارند

اردبيل - رئيس كل دادگستري استان اردبيل با بيان نقش مهم وكلا در دوام كانون خانواده گفت: وكلا وظيفه دارند از متلاشي شدن بنيان خانواده ها جلوگيري كنند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری كل استان ، غلامعلی رضایی در دومین دوره انتخابات هیات مدیره وكلای ماده 187 استان اردبیل با اشاره به سیاست قوه قضائیه در كاهش ورودی پرونده ها به محاكم از طریق برقراری صلح و سازش ، خواستار همت وكلا در ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده ها مخصوصا در پرونده های اختلافات خانوادگی شد.

وی با بیان اهمیت و تاثیرحضور وكلا در پرونده های قضایی و روند دادرسی، از جایگاه وكیل به عنوان بازوی قاضی در احقاق حق و ابطال باطل یاد كرد و گفت:هر چندتمام مسئولیت ها و جایگاهها امانت های الهی هستند اما درمسئولیت های مهمتر، حساسیت این امانت بییشتر نمایان بوده و مراقبت بیشتری مورد انتظار است.

رضایی، توجه به خودسازی را یكی از شیوه های امانتداری در مسئولیت های مهمی چون قضاوت و وكالت دانست وتاكید كرد: شان و جایگاه قاضی و وكیل در جامعه باید حفظ و رعایت شده و این امر ابتدا باید توسط خود قضات و وكلا محقق شود.

رئیس كل دادگستری استان، با تاكید به تقویت دانش قضایی وكلا، وظیفه كانون وكلا را در این خصوص خطیر دانسته ، بر ایجادكرسی های گفتگوی علمی حقوقی و قضایی تاكید كرد.

8124/530