کانون وکلای دادگستری اردبیل برای تسهیل امور قضایی از فناوری‌های نوین استفاده کند

اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل از کانون و مرکز وکلا خواست به منظور تسریع و تسهیل امور و هماهنگی‌های بیشتر در حوزه قضایی، استفاده از فن آوری‌های نوین را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسین کثیرلو عصر چهارشنبه در جلسه شورای معاونین دادگستری و هم اندیشی هیات مدیره مرکز و کانون وکلای دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: در سند تحول قضایی بر استفاده از ظرفیت فن آوری‌های نوین در ارایه خدمات قضایی تاکید شده و دادگستری استان در این خصوص عملکرد بسیار خوبی در راه اندازی دفاتر خدمات قضایی الکترونیکی، دادرسی‌های الکترونیک و ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی داشته است.

وی با تشریح محورهای اقدام دستگاه قضایی استان درباره سند تحول قضایی، افزود: سند تحول قضایی از اسناد مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه است و دادگستری استان، تمام توان و تلاش خود را بر اجرای دقیق و صحیح این سند بکار می‌بندد و عدالت ورزی و حمایت از مظلوم، مهمترین ابزار سنجش کارایی واقعی جامعه وکالت است.

کثیرلو با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل اصلی بروز اختلافات و دعاوی، عدم آگاهی از قوانین و مقررات است، گفت: باید نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما و سایر رسانه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های حقوق دانان دستگاه قضایی و جامعه وکلا به آگاهی دهی و اطلاع رسانی قوانین و مقررات به مردم اقدام کنند تا اختلافات و ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی کاهش یابد.

هوشیاری در مقابل تهدیدهای مجازی و تحلیل و تفسیر در مقام مقابله با آن با تولید محتوای مناسب جهت خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و رصد و نظارت مستمر بر زیر مجموعه‌ها و ارایه دوره‌های آموزشی مختلف از دیگر تاکیدات رئیس کل دادگستری استان به معاونان و وکلا بود.

اعضای شورای معاونین و هیات مدیره کانون و مرکز وکلای استان نیز در این جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مطروحه پرداختند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و بیش از ۵۰۰ وکیل پایه یک دادگستری در این استان فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha