۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۵۲
کد خبر: 80120674
T T
۰ نفر
استاندار گيلان: نقش معلمان در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت مهم است

بندرانزلي – نماينده عالي دولت در گيلان با تاكيد بر اين كه معلمان الگوي ارزشمندي براي فرهنگ سازي در جامعه هستند، گفت: با توجه به اين نقش، تمامي معلمان بايد براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت تلاش كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'مهدی سعادتی' عصر روز سه شنبه در همایش تجلیل از 250فرهنگی نخبه، ایثارگر و نمونه بسیجی گیلان در بندرانزلی افزود: فرهنگیان همیشه دین خود را به اسلام، انقلاب و كشور ادا كرده اند.

وی این همایش پرشور را مفتخر به دو نشان ایثارگری و معلمی دانست و تصریح كرد: معلمان و مربیان باید شهید مطهری را الگوی خود در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان و دانش پژوهان قرار دهند.

سعادتی در خاتمه با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری و تبریك هفته معلم افزود: معلمان با ابتكار و توانایی خود می توانند از این دانش آموزان، دانشمندان برجسته و انسان های صالح، دانا و توانا بسازند.

مدیركل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه این نشست هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از زحمات معلمان ایثارگر و بسیجی در عرصه علم و تربیت عنوان كرد.

'ایوب نجف زاده' استاد شهید مطهری را اسوه علم و دانش و معرفت دانست و یادآور شد: این شهید بزرگوار الگوی مناسبی برای معلمان و نسل بشر است.

وی با اشاره به وظایف خطیر معلمان در قبال تعلیم و تربیت دانش آموزان افزود: صفحه پاك و زلال كودكان و دانش آموزان در اختیار معلمان بوده و این معلمان هستند كه تعلیم و تربیت اولیه و آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه می دهند و در این راستا باید تمام قوای خود را به كار گیرند و از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

وی به نقش معلمان در ایجاد اندیشه درست در دانش آموزان اشاره كرد و افزود: این امر باعث بهتر شدن رفتار، گفتار و در نهایت شخصیت انسانی و اجتماعی آنان می شود.

همچنین در این مراسم از كتاب 'افلاكیان تربیت' به مناسبت هفته معلم رونمایی شد.

دبیر كل جامعه نویسندگان و پژوهشگران استان گیلان در خصوص عناوین این كتاب افزود: این كتاب شامل؛ زندگینامه، خاطرات و وصایای 17 شهید امور تربیتی و پرورشی استان گیلان است.

'محمدرضا بینش برهمند' به تالیف بیش از 20عنوان كتاب با موضوعاتی در ارتباط با شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: كتاب 'افلاكیان تربیت' اولین كتابی است كه با همكاری مدیركل معاونت امور تربیتی و پرورشی استان گیلان به چاپ رسیده است.

وی شهدای تخریب چی گیلان، ستارگان معبر عشق، سنگری از عشق، دریادلان كوی عشق را از مجموعه كتاب های تالیف شده عنوان كرد.

در پایان این همایش از 250فرهنگی نخبه، ایثارگر و نمونه بسیجی گیلان تقدیر و تجلیل شد.ك/2

620/ 603/506
۰ نفر