۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۹:۳۴
کد خبر: 80141350
T T
۰ نفر
استاندار خراسان شمالي: 16 هزار مسكن مهر در اين استان ساخته مي شود

بجنورد - استاندار خراسان شمالي گفت: وزارت راه و شهرسازي سهميه مسكن مهر اين استان براي ساخت در سال جاري را 16 هزار واحد مسكوني تعيين كرد.

'ابوطالب شفقت' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این در حالی است كه ظرفیت استان برای ساخت واحدهای مسكونی مهر بیش از سهمیه پیش بینی شده است.

وی اضافه كرد: این استان در بخش مسكن مهر در بین استانهای كشور رتبه خوبی دارد و اجرای طرح مسكن مهر موجب كاهش قیمت مسكن در شهرهای خراسان شمالی شده است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: تاكنون بیش از شش هزار واحد مسكن مهر در مناطق شهری و افزون بر 20 هزار واحد مسكن در مناطق روستایی این استان ساخته شده است.

شفقت افزود: عملكرد دولت نهم و دهم در ساخت مسكن مهر همانند سایر زیرساختها، در این استان چندین برابر دولتهای گذشته بوده است.

وی اظهار داشت: اكنون در این استان بیش از 20 هزار واحد مسكونی مهر در دست ساخت است كه بیش از چهار هزار واحد آن آماده بهره برداری است.

استاندار خراسان شمالی گفت: اجرای طرح مسكن مهر در خراسان شمالی از سوی شركتهای تعاونی، علی رغم برخی نارسایی ها موفق بوده و باید شركتهای تعاونی در بخشهای دیگر اقتصادی نیز به كار گرفته شوند.

شفقت از دستگاههای خدمات رسان استان خواست تا همانند گذشته در خدمات دهی به مسكن مهر شتاب بدهند.

با اجرای طرح مسكن مهر در استان خراسان شمالی بیش از هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات بانكی در اختیار سازندگان قرار گرفت كه دو هزار و 500 میلیارد ریال آن در مناطق روستایی استان هزینه شده است.

تاكنون 30 هزار واحد مسكونی در قالب مسكن مهر در مناطق روستایی استان خراسان شمالی به متقاضیان تحویل شده و حدود 10 هزار واحد نیز در دست ساخت است. ك/3

2712/626/330
۰ نفر