۴ خرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۵۷
کد خبر: 80150470
T T
۰ نفر
نمايشگاه پوشش محلي اقوام ايراني در سنندج افتتاح شد

نمايشگاه كوثر، حجاب و عفاف پوشش محلي اقوام ايراني در راستاي معرفي فرهنگ اصيل ايراني در سنندج افتتاح شد.

مشاور استاندار و مدیركل امور بانوان استانداری كردستان روز پنجشنبه در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا گفت: این نمایشگاه بمنظور معرفی فرهنگ اقوام ایرانی و آشنا كردن مردم با لباس های سنتی و اصیل اقوام مختلف ایران برپاشده است.

سهیلا نصر صادقی با بیان اینكه این نمایشگاه در هفت غرفه لباس های اصیل و سنتی اقوام مختلف كردستان، گیلان، لرستان، گلستان، فارس، كرمانشاه، مازندران در معرض نمایش قرار گرفته است افزود: لباس های اقوام كرد، لر، تركمن و گیلكی در عین ظرافت و تنوع یك پوشش كامل و منطبق بر شوونات اسلامی و اخلاقی است.

وی گفت: این نمایشگاه فرصتی است تا بانوان جامعه آداب و رسوم غنی ایرانی را مطالعه كنند و با پوشش لباس های سنتی خود نقش و جایگاه خود در جامعه بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اینكه امروز در ماهواره ها فرهنگ غلط غربی و لباس های ضد اسلامی تبلیغ و ترویج می شود، برپایی این نمایشگاه ها را گامی در راستای احیاء سنت ها، آداب و رسوم غنی ایرانی و مبارزه با فرهنگ تبلیغاتی غرب عنوان كرد.

در ادامه معاون سیاسی امنیتی استانداری در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار كرد: عرضه این نمایشگاه ها می تواند ارزش ها و آداب و سنن كهن ایران اسلامی را احیاء كند.

ایرج حسن زاده افزود: زنان مسلمان این سرزمین با فرهنگ غنی و اصیل ایرانی آشنا می شوند و شناسایی فرهنگ ها بهترین راهكار برای مبارزه با هجمه ویرانگرغرب است.

میمنت آبادی مدیركل ارشاد اسلامی استان كردستان نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه ها در پایدار كردن ارزش های دیرینه اقوام مختلف ومعرفی كردن الگوهای اصولی ایرانی - اسلامی ، آگاه سازی زنان از نقش حقیقی خود در جامعه، نهادینه كردن فرهنگ حجاب و عفاف و مبارزه با تهاجم گسترده غرب موثر است.

گفتنی است این نمایشگاه از چهارم لغایت 11 خرداد در محل دائمی نمایشگاه صنایع دستی در سنندج برپاست و عموم مردم می توانند از آن دیدن كنند.

گفتنی است این نمایشگاه با همكاری استانداری، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، شركت شهرك های صنعتی، اتحادیه تعاونی های صنایع دستی كردستان برپاشده است.ك/2

7352/533