'سید محمد موسوی' در سفر به شهرستان فیروزكوه، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در شرق استان تهران، اظهارداشت: هدف جهاد كشاورزی به هیچ عنوان خرید تضمینی محصولات نیست، چرا كه تغییرات قیمتی كالاهای كشاورزی در این ابزار سیاستی دولت بسیار كند است.
وی گفت: قیمت تضمینی با تامین كف و حداقل سود كشاورزان، حضور بهره بردار را در بخش كشاورزی پایدار نگه می دارد.
رییس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران با اشاره به محصول سیب زمینی و اینكه تفاوت قیمت سر مزرعه تا مصرف كننده نهایی (حاشیه بازاریابی) این محصول بین پنج تا 10 برابر متغیر است، تصریح كرد: 150 غرفه در سطح استان به منظور عرضه مستقیم محصولات از سوی سازمان تعاون روستایی در اختیار كشاورزان قرار می گیرد.
وی خاطرنشان كرد: با بسترسازی این مهم، شكاف بسیار معنی دار و عمیق قیمت خرید محصول بین تولیدكننده و خریدار كاهش یافته و هر 2 طرف از مزایای آن بهره مند خواهند شد.
موسوی افزود: پشتیبانی از كشاورزان به منظور احداث واحدهای صنایع تبدیلی، تكمیلی و بسته بندی، راهكار میان مدت حل و فصل این چالش است و علاوه بر آن با احداث سردخانه ها می توان محصول را در زمان مناسب فروش به بازار تزریق كرد.
وی بازاریابی مناسب را دیگر فاكتور اثرگذار در این مقوله ارزیابی كرد و گفت: تعاونی ها و تشكل های تولیدی می توانند با نقش آفرینی مؤثر و كاهش تعداد واسطه ها و دلالان در حلقه بازاریابی به فعالان بخش یاری رسانند، ضمن اینكه مجموعه جهاد كشاورزی نیز می تواند گام های مؤثری در راستای شناساندن محصولات و معرفی آنها به سایر نقاط و استان های كشور برداشته و نقش آفرینی كند.
تهرام/8142/1457/
به منظور كاهش حاشيه سود بازار؛
غرفه هاي عرضه مستقيم محصولات در اختيار كشاورزان قرار مي گيرد
۹ خرداد ۱۳۹۱، ۸:۲۹
کد خبر:
80157479
استان تهران- فيروزكوه- رييس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران از اختصاص غرفه هاي عرضه مستقيم محصولات به بهره بردارارن بخش كشاورزي خبر داد.