۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۱۴
کد خبر: 80160561
T T
۰ نفر
زائران ايراني و خارجي آماده حضور در مرقد مطهر امام خميني(ره) مي شوند

تهران بزرگ - فرمانده قرارگاه شهيد فهميده گفت: علاقه مندان و عاشقان امام راحل از سراسر ايران اسلامي و اقصي نقاط دنيا در حال رهسپار شدن به مراسم سالگرد ارتحال امام خميني (ره) هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار 'محسن كاظمینی' روز چهارشنبه در تشریح برنامه های قرارگاه شهید فهمیده برای بیست و سومین سالگرد رجعت ملكوتی امام خمینی (ره) اظهار داشت: قرارگاه هر ساله خادم زائران مرقد مطهر امام (ره) است، و برای مراسم امسال نیز برنامه ریزی های لازم را از بهمن ماه سال گذشته انجام داده است.

وی ادامه داد: قرارگاه در 14 گروه در قالب كمیته های حفاظت، پشتیبانی، گمشدگان، بهداشت و درمان، اطلاعات، هماهنگی پروازهای هوایی، آب رسانی، اعزام های اردویی، روابط عمومی، ارتباطات، خدمات، مهندسی و بازرسی، نظارت و فرهنگی آماده خدمت رسانی به زائران است.

كاظمینی تصریح كرد: سپاه انصار، ولی امر، محمد رسول الله(ص)، سیدالشهد و امام حسن مجتبی(ع) برای برگزاری شكوهمند سالگرد ارتحال به انجام وظیفه می پردازند.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده درخصوص تعداد احتمالی حضور زائران امسال گفت: به غیر از استان تهران بیش از یك و نیم میلیون نفر از سراسر كشور در قالب كاروان ها و یا به صورت خودجوش در این مراسم حضور می یابند.

وی افزود: مهمانان خارجی از كشورهای عراق، پاكستان، كشورهایی كه در آن بیداری اسلامی حاصل شده و سایر اقصی نقاط دنیا در بیست و سومین سالگرد ارتحال امام راحل حاضر می شوند.

كاظمینی با بیان اینكه تمام برنامه ریزی ها برای اعزام و پشتیبانی از زائران كاروان ها صورت گرفته، گفت: وجود روحانی و مداح در تمامی كاروان ها، ارسال بسته های فرهنگی به كاروان ها و آشنایی بهتر زائران با شخصیت امام راحل در طول سفر از دیگر برنامه ها به شمار می رود.

وی درباره دیگر برنامه های سالگرد ارتحال معمار كبیر انقلاب، اظهار داشت: تجدید بیعت بسیجیان با آرمانهای انقلاب و امام(ره)، نثار تاج گل توسط جوانان بسیجی، رژه موتور سواران گردان های امام علی (ع) با نام میثاق با امام و بیعت با ولایت، برپایی نمایشگاه در زمینه بیداری اسلامی در مرقد مطهر امام راحل، برگزاری مسابقات فرهنگی از وصیت نامه امام خمینی(ره) و در نظر گرفتن ویژه نامه هایی حاوی بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با شعار سال از سایر برنامه هاست.

كاظمینی همچنین ادامه داد: نواحی بسیج به اسكان زائرانی كه از مسافت های دور عازم شده اند؛ خواهند پرداخت.

وی به برنامه های در نظر گرفته شده برای اطراف مرقد مطهر امام اشاره كرد و گفت: خدمات درمانی برای زائران توسط بسیج پزشكان، ایجاد شبكه های اجتماعی در محیط پیرامون مرقد و برپایی نمایشگاههای فرهنگی از دیگر برنامه های مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) است.

** شهدای گمنام 13 خرداد تشییع می شوند

فرمانده قرار گاه شهید فهمیده در خصوص تشییع شهدای گمنام با نام 'فرزندان روح الله' نیز تصریح كرد: این كاروان از شهدای گمنام 13 خرداد ماه در مرقد مطهر امام راحل تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: 96 شهید از شهدای گمنام سالهای دفاع مقدس مورد استقبال خیل عاشقان در مرقد امام راحل قرار می گیرند.

كاظمینی همچنین تاكید كرد: همكاری های لازم برای برقرای نظم و امنیت انجام گرفته و همه دستگاهها و زائران آماده برگزاری مراسم شكوهمند بیست و سومین سالگرد ارتحال امام راحل هستند.

تهرام/7261/1348
۰ نفر