مکتب امام خمینی(ره) بر محور عقلانیت، معنویت و عدالت است

ساری - ایرنا - دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: مکتب امام خمینی(ره) برای تدوام عزتمندی انقلاب اسلامی و رسیدگی به امور کشور بر محور عقلانیت، معنویت و عدالت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی روز جمعه در آیین گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و پنجاه و نهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد در مصلای امام خمینی (ره) ساری افزود: امام راحل در دوران سلطنت ظلمت و تباهی، جنگ، نفرت، تباه شدن اخلاق، فرهنگ و تمامی ارزش‌های انسانی قیام کرد و ندای توحید، ارزش‌ها، انسانیت و عدالت سر داد و مردم را در مسیر حق و حقانیت قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: همچنان هم همه ما به معنای واقعی نتوانستیم عظمت انقلاب اسلامی را درک کنیم و باید زمان بگذرد که آثار واقعی امام راحل برای همگان شناخته شود.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت : کشور نیازمند اجرای دقیق مکتب امام خمینی (ره) است و در ۳۱ سال اخیر رهبر معظم انقلاب به درستی در مسیر امام راحل حرکت کرد.

پورمحمدی تصریح کرد: مکتب امام راحل بر محور عقلانیت، معنویت و عدالت است و امام خمینی(ره) به تاسی از پیامبر اکرم(ص)، ائمه اطهار(ع) و قرآن کریم در مسیر خیرخواهی ملت ایران حرکت کرد و در نهایت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی اضافه کرد: رمز موفقیت امام راحل صداقت، دشمن شناسی و عزم پولادین بود و همواره مردم را جزو ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری می دانستند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: اکنون همگان وظیفه دارند در مسیر دشمن شناسی و مقابله با فتنه قدم بردارند و با اقتدار در مسیر صلابت روزافزون نظام مقدس جمهوری تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای تدوام آرمان‌های انقلاب اسلامی باید قوی باشیم و در مقابل کارشکنی و توطئه‌ها ایستادگی کنیم و امام خمینی(ره) همواره با دشمن شناسی در مسیر مقابله با کینه توزی حرکت می‌کردند.

پورمحمدی گفت : مقابله و مقاومت در مقابله با دشمنان یک سنت دیرینه در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و انقلاب ما با مقاومت به این جایگاه شکوهمند رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از ۲ سال وقفه ناشی از شیوع کرونا امسال با  رعایت پروتکل های بهداشتی در ساری برگزار شد.

حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع جنازه تاریخ، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha