۱۵ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۲۹
کد خبر: 80166442
T T
۰ نفر

چهار هزار نفر در تربت حيدريه معتكف شدند

۱۵ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۲۹
کد خبر: 80166442
چهار هزار نفر در تربت حيدريه معتكف شدند

تربت حيدريه - رييس اداره تبليغات اسلامي تربت حيدريه گفت: همزمان با سحرگاه 13 رجب چهار هزار نفر در هفت مسجد شهر و 40 مسجد روستايي اين شهرستان معتكف شدند.

حجت الاسلام 'محمد رضا رحمانی' روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: معتكفین در این مساجد به مدت سه روز با خدای خود به راز و نیاز می پردازند.

وی، برگزاری مراسم اعتكاف را یكی از مهمترین مناسبتها در ماه مبارك رجب ذكر كرد و افزود: سال گذشته حدود 3700 نفر در تربت حیدریه معتكف شدند كه بیش از 80 درصد آنها را جوانان تشكیل می دادند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه اظهار داشت: استقبال شهروندان به ویژه جوانان این شهرستان از مراسم معنوی اعتكاف امسال بیشتر از سال گذشته بوده به همین دلیل ستاد اعتكاف دو مسجد دیگر را برای معتكفین آماده كرد.

رحمانی افزود: به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم اعتكاف در این شهرستان ستاد اعتكاف تشكیل و برنامه‌ریزی ‌های لازم در این زمینه با همكاری اعضای ستاد و اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه انجام شد.

وی تفسیر قرآن، رفع اشكالات نماز و پاسخگویی به شبهات توسط اساتید اعزامی از قم را از جمله برنامه های مراسم اعتكاف ذكر كرد./3

2691 /664