۲۲ خرداد ۱۳۹۱، ۷:۱۰
کد خبر: 80176668
T T
۰ نفر
معدن سنگ آهن سنگان خواف از لحاظ كمي از بزرگترين معادن كشور است

رشتخوار - نماينده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شوراي اسلامي گفت: معدن سنگ آهن سنگان خواف از لحاظ كمي از بزرگترين معادن كشور است .

به گزارش ایرنا ، محمود نگهبان سلامی امروز در حاشیه بازدید از سنگ معدن سنگان خواف افزود: این معدن از نظر كیفی محصول تولید شده قابل رقابت در بازارهای جهانی و قابل استفاده در كارخانه‌های فولادسازی كشور است.

وی اظهارداشت : در حال حاضر ذخایر زمین‌شناسی این معدن 2/1 میلیارد تن اعلام شده اما اكتشافات اخیر نشان می‌دهد می‌توان حدود سه برابر رقم فوق را به ذخایر فعلی به اثبات رساند.

نگهبان سلامی با ذكر اینكه پروژه سنگان بزرگترین پروژه ملی شرق كشور است،گفت: معدن سنگ آهن سنگان تنها معدنی است كه مطالعات آن به طور سیستماتیك و طراحی اكتشاف توسط كارشناسان داخلی و خارجی انجام شده است.

وی هدف اصلی از این پروژه تولید سالانه 6/2میلیون تن گندله آهن در فاز اول و 2/5تن در فاز دوم اعلام كرد و گفت: عملیات اجرایی فاز اول در قالب قراردادی EPCM و به صورت كلید در دست به كنسرسیوم توسعه نیرو – دانیلی ایتالیا واگذار و اخیرا آغاز شده كه زمان اجرای این قرارداد با احتساب دوران تست و راه‌اندازی 42 ماه تعیین شده است.

به گفته وی راه آهن تازه تاسیس سنگان – تربت حیدریه موجب گردیده سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن اصفهان از معادن بسیار غنی این بخش با هزینه ارزانی حمل گردد.

معدن سنگ‌آهن سنگان در نزدیكی شهر سنگان از توابع شهرستان خواف در استان خراسان رضوی واقع شده است.

این معدن در 280‌كیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارند.

2718/659