۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85094254
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال برای توسعه خواف تخصیص یافت

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85094254
یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال برای توسعه خواف تخصیص یافت

گناباد-ایرنا- فرماندار خواف گفت: یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال برای نخستین بار در دولت سیزدهم، از محل ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن برای عمران و توسعه زیرساختهای این شهرستان تخصیص یافت.

مهدی عباسپور روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبارات که از نیمه دوم پارسال تاکنون تخصیص یافته در حوزه‌های مختلف عمرانی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، آب شرب و زیربنایی، بهسازی محورهای مواصلاتی، مسکن، آبرسانی، کشاورزی و مرمت قنوات آسیب دیده، فرهنگی و غیره هزینه شده است.

وی ادامه داد: تاکنون از محل حقوق دولتی معادن برای توسعه زیرساختها و اجرای طرحهای زیربنایی در شهرستان خواف هزینه نشده بود که در راستای توجه خاص دولت سیزدهم و پیگیری استاندار خراسان رضوی این اقدام محقق شد.

فرماندار خواف گفت: تخصیص نیافتن مبالغ حاصل از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به توسعه زیرساختهای خواف به یکی از دغدغه های مهم مسوولان اجرایی و نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی طی سالهای گذشته تبدیل شده بود که با تلاش دولت سیزدهم این مهم محقق شد.

فعالیت شرکتهای معدنی در هر منطقه می تواند آهنگ رشد و توسعه را به صدا درآورده و نویدبخش رونق اقتصادی باشد، چراکه شمار زیادی از مشاغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم پیرامون آن شکل گرفته و از منافع آن برخوردار می‌شوند.

یکی از اساسی‌ترین و موثرترین عوامل برای عمران و آبادانی و تولید و اشتغال مولد مناطق، به خصوص در نواحی کویری که با بحران کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند، استفاده منطقی از ظرفیت بخش صنعت و معدن است تا علاوه بر پر کردن خلاءهای بخش کشاورزی، بتواند از مهاجرت جمعیت به دیگر نقاط جلوگیری کند.

مجتمع سنگ‌ آهن سنگان خواف با بیش از یک میلیارد تن ذخیره، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌ آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌ آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌ آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha