۲۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۱۴
کد خبر: 80178967
T T
۰ نفر
طرح سلامت دريا در آستارا از نخسين روز تابستان به اجرا در مي آيد

آستارا ـ طرح سلامت دريا و شناگاه هاي مجهز در سواحل شهرستان آستارا از نخستين روز تابستان فعاليت خود را آغاز مي كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، معاون فرماندار شهرستان آستارا روز سه شنبه در دومین جلسه ستاد سلامت دریا در این شهرستان گفت: با مدیریت فرمانداری و با همكاری بخش خصوصی و سایر ادارت از نخستین روز از تابستان ، طرح سلامت در سواحل شهرستان آستارا اجرا شده و شناگاه های رسمی فعالیت خود را آغاز می كنند.

محمدرضا شهاب زاده افزود: طرح سلامت و سالم سازی دریا از اول تیرماه تا پایان شهریور امسال در محل طرحهای ساحلی صدف ، بخش لوندویل و ضلع شرقی بازارچه ساحلی اجرا می شود.

وی با اشاره به اجرای كامل و فعالیت منسجم طرح سالم سازی دریا در محل ساحل صدف اظهار داشت: امسال با اضافه شدن 10 دهنه سرویس بهداشتی ، بهسازی معابر ساحل ، سازماندهی پلاژها و پلاژدارها ، ایجاد اتاق مناسب برای استقرار ماموران نیروی انتظامی ، اضافه شدن زباله دانها در محوطه ساحل و آبرسانی سالم به محل مورد نظر ، طرح سالم سازی دریا در ساحل صدف با قوت بیشتری فعالیت خواهد كرد.

وی با اشاره به اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح سالم سازی دریا در سطح شهرستان آستارا از طرف اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بیان كرد: در روزهای آینده اعتباری نیز از سوی شهرداری برای تكمیل طرح های سالم سازی دریا در این شهرستان اختصاص می یابد.

شهاب زاده تعداد مناطق خطرآفرین و حادثه خیز ساحلی در شهرستان آستارا را 16 نقطه عنوان كرد و گفت: خوشبختانه در دو سال گذشته آمار غرق شدگان در شهرستان آستارا به صفر رسیده است.

وی اضافه كرد: طی دو سال اخیر ناجیان غریق با یاد گرفتن آموزشهای لازم توسط هیات نجات غریق شهرستان آستارا ، زحمات قابل توجهی را در جهت نجات غریق ها كشیدند كه جای تقدیر دارد.

وی با تاكید بر فعالیت مستمر ناجیان غریق در طرح های سالم سازی دریا ادامه داد: امسال حق الزحمه ناجیان غریق شهرستان آستارا توسط اداره ورزش و جوانان این شهرستان پرداخت می شود.

وی همچنین حضور سازنده همیاران پلیس در سواحل آستارا را ضروری خواند و بیان كرد: امسال نیز با همكاری نیروی انتظامی شهرستان آستارا ، شش نفر مرد و دو نفر زن به عنوان همیاران پلیس در سواحل و نقاط حادثه خیز شهرستان حضور خواهند داشت.

وی اضافه كرد: با توجه به اینكه جمع كثیری از مسافران پس از ورود به شهرستان ، سواحل را برای تفریح و تعطیلات گذرانی خود انتخاب می كنند ، پس همه نهادهای فرهنگی با همكاری نیروی انتظامی و همیاران پلیس باید مسافران و شهروندان را در جهت استفاده سالم از سواحل با رعایت تمامی شئونات اسلامی تشویق و ترغیب كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهرستان 85 هزار نفری آستارا سالانه پذیرای بیش از پنج میلیون نفر گردشگر و مسافر است كه اغلب آنها در سواحل این شهرستان مستقر شده و به تعطیلات گذرانی می پردازند.ك3

7105 / 535/604