۲۸ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۰۰
کد خبر: 80186746
T T
۰ نفر
گزارشي از بازديد يكروزه وزير راه و شهرسازي از پروژه هاي مسكن گلستان

گرگان - مهندس نيكزاد وزير راه وشهرسازي اواخر هفته گذشته در سفري يكروزه از پروژه هاي شاخص مسكن در غرب استان گلستان از جمله چهار پروژه بنياد مسكن بازديد كرد.

به گزارش ایرنا وزیر راه و شهرسازی در ابتدای ورود به استان مورد استقبال مهندس قناعت ، استاندار، مهندس جوان شورابی ، مدیركل راه و شهرسازی استان ، مهندس زمانی نژاد ، مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان ، فرماندار گرگان ، شهردار و مدیران دستگاههای اجرایی استان قرار گرفت.

مهندس نیكزاد هدف از سفر خود به گلستان را بازدید از روند اجرایی پروژه های مسكن مهر استان اعلام نمود.

وی در این سفر ابتدا از پروژه مسكن مهر شهرستان گمیشان بازدید نمود، مهندس زمانی نژاد ، مدیر كل بنیاد مسكن استان در تشریح این پروژه گفت: پروژه مسكن مهر گمیشان كه توسط بنیاد مسكن استان در حال احداث می باشد ، از اردیبهشت ماه سال 89 در 2 فاز 195 واحدی در زمینی به مساحت 200 هزار متر مربع و در 390 بلوك تك واحدی بصورت ویلایی احداث شده است.

وی افزود: كلیه واحدهای این پروژه دو خوابه با مساحت مفید 73 مترمربع می باشد و از تسهیلات 200 میلیون ریالی مسكن مهر برخوردار است.

مهندس زمانی نژاد زمان تحویل واحدهای فوق را شهریور ماه سال جاری اعلام كرد.

نیكزاد بعد از بازدید از این پروژه و اعلام رضایت از روند اجرایی این پروژه از بنیاد مسكن استان به جهت اجرای دقیق و اصولی آن تشكر نمود.

وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه در خلال بازدید از این پروژه كه با استقبال تعداد زیادی از اهالی منطقه روبرو شد، جهت رفع مشكلات مردم این منطقه دستورات لازم را صادر نمود و همچنین به تعدادی از درخواست های مردمی پاسخ داد.

مهندس نیكزاد و هیات همراه بعد از بازدید از پروژه 390 واحدی گمیشان برای بازدید از پروژه 360 واحدی بندر تركمن عازم این شهرستان شدند.

مهندس یوسفی معاون مسكن شهری بنیاد مسكن استان گلستان در تشریح روند اجرایی پروژه فوق برای وزیر راه و شهرسازی و همراهان اظهارداشت: احداث پروژه 360 واحدی مسكن مهر بندر تركمن از نیمه دوم سال 89 در زمینی به مساحت 21684 متر مربع آغاز شده است.

وی افزود: این پروژه در30 بلوك 12 واحدی در سه طبقه روی پاركینگ با اسكلت بتنی و دیوار برشی توسط بنیاد مسكن استان درحال احداث می باشد.

به گفته وی این پروژه دارای 258 واحد یك خوابه و 102 واحد دوخوابه با میانگین مساحت 65 متر مربع می باشد و از 250 میلیون ریال تسهیلات كم بهره مسكن مهر برخوردار است.

مهندس یوسفی همچنین زمان واگذاری واحدهای فوق را شهریور ماه سال جاری اعلام كرد.

مهندس نیكزاد و همراهان در ادامه از پروژه 108 واحدی مسكن مهر شهرستان بندرگز نیز بازدید نمودند.

مدیركل بنیاد مسكن استان روند احداث این پروژه را برای وزیر راه و شهرسازی تشریح نمود و گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 8500 متر مربع از مردادماه سال 89 در 9 بلوك 12 واحدی و در 3 طبقه روی پیلوت توسط بنیاد مسكن استان درحال احداث است.

مهندس محمدتقی زمانی نژاد اظهار داشت: كلیه واحدهای این پروژه دوخوابه با مساحت مفید 5/76 متر مربع می باشد و دارای تسهیلاتی به مبلغ 250 میلیون ریال می باشد.

در ادامه بازدید وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه از پروژه 150 واحدی مسكن مهر شهر نوكنده كه آن هم توسط بنیاد مسكن استان احداث شده ، بازدید كردند.

معاون مسكن شهری بنیاد مسكن گلستان در خصوص روند اجرایی این پروژه نیز گفت: پروژه 150 واحدی مسكن مهر نوكنده در زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع از مرداد ماه سال 89 در 75 بلوك دو واحدی ( یك طبقه روی همكف ) با اسكلت فلزی پیچ و مهره ای درحال ساخت است.

مهندس یوسفی افزود: این پروژه در قالب واحدهای دو خوابه با مساحت مفید 80 متر مربع در قالب تفاهم نامه سه جانبه و با برخورداری از تسهیلات 250 میلیون ریالی مسكن مهر احداث و طبق زمانبندی در شهریور ماه سال جاری قابل واگذاری به متقاضیان می باشد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان بازدید از پروژه های مسكن مهر غرب استان با درخواست بنیاد مسكن گلستان در خصوص افزایش تسهیلات پروژه های 195 واحدی فاز اول و دوم و 60 واحدی فاز سوم گمیشان ، 127 واحدی سیمین شهر ، 300 واحدی بندرگز و 372 واحدی رامیان موافقت نمود.

مهندس نیكزاد همچنین دستور ساخت مسجد در سایت های 360 واحدی بندر تركمن ، 127 واحدی سیمین شهر ، 195 واحدی فاز 1 و 2 گمیشان ، 108 واحدی بندرگز و 150 واحدی نوكنده و دستور تخصیص اعتبار احداث راه دسترسی 108 واحدی بندرگز و 150 واحدی نوكنده را نیز صادر نمود.

وزیر راه و شهر سازی بعد از بازدید از پروژه های مسكن مهر استان و همچنین بازدید از بزرگراه كردكوی – بندرتركمن عازم تهران شد.

601