۳۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۷
کد خبر: 80191366
T T
۰ نفر
مسابقات قرآن در ايران منادي وحدت در جهان اسلام است

تهران - بهترين حافظ كل قرآن كريم در كشور لبنان و از ميهمانان شركت كننده در بيست و نهمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم، اين مسابقات را كه همزمان با ايام مبارك مبعث رسول گرامي اسلام برگزار مي شود، منادي وحدت در جهان اسلام خواند.

به گزارش ایرنا، 'نوح علی مرعی' از میهمانان شركت كننده در بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم، در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، سطح این دوره از مسابقات قرآنی در ایران را بسیار عالی توصیف كرد و اشاره كرد كه این مسابقات از معدود رویدادهای بین المللی قرآنی است كه با شمار انبوه قاریان و حافظان قرآن كریم از سراسر جهان اعم از كشورهای اسلامی و غیراسلامی برگزار می شود.

وی یادآور شد كه در این دوره از مسابقات بهترین قاریان و حافظان قرآن كریم از سراسر جهان حضور دارند.

مرعی با تمجید از برگزاری مطلوب این مسابقات ، آن را از حیث زمان برگزاری كه مصادف است با ایام مبارك مبعث رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) ، منحصر به فرد دانست و اشاره كرد كه این ویژگی، شاخص برجسته مسابقات بوده و آن را منادی وحدت در جهان اسلام ساخته است.

او شرح داد :' قرآن 'ربیع القلوب' یعنی 'بهار دلها'ست. 'ان هذالقرآن یهدی للتی هی اقوم' . چنگ زدن مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی به ریسمان الهی و تبعیت آنها از راه و سیره نبی گرامی اسلام، عامل اساسی در پرهیز از تشتت آراء و افكار و راه و سیره مسلمانان خواهد بود'.

مرعی گفت: ' این مسابقات قرآنی فرصتی است طلایی برای آشنا شدن و یكدلی همه قاریان و حافظان قرآن كریم حول محور كلام وحی. در این رویداد بین المللی، مسلمانانی از سراسر جهان اعم از كشورهای اسلامی و غیر اسلامی در زیر سایه قرآن كریم مدت زمانی هرچند كوتاه را با یكدیگر زندگی خواهند كرد و همین امر تبلور اخوت و یكدلی میان برادران دینی است'.

وی قرآن كریم را ریسمان محكم وحدت میان مسلمانان جهان ذكر كرد و توضیح داد: دور شدن و فاصله گرفتن جوامع مسلمان از قرآن، ریشه همه جنگ ها و منازعات در جهان اسلام است.

وی این دوره از مسابقات قرآن كریم در ایران را بهترین و باشكوه ترین مسابقات قرآنی در جهان ذكر كرد و آن را از حیث ویژگی سازماندهی ، مكان بسیار زیبا و باشكوه محل برگزاری و سطح بالای شركت كنندگان، بسیار عالی دانست.

بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران كه از 28 خرداد در سالن همایش های برج میلاد تهران آغاز شده تا دوم تیرماه ادامه دارد.

مترجمام**1591**1588