۱۲ تیر ۱۳۹۱، ۱۶:۳۷
کد خبر: 80211039
T T
۰ نفر
بيش از 27 هزار راس دام عليه بيماري آبله در ريگان واكسينه شدند

مدير شبكه دامپزشكي ريگان گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 27 هزار و 847 راس دام شامل 9 هزار و 396 راس گوسفند و 18 هزار و 451 راس بز عليه بيماري آبله واكسينه شده اند.

'حجت اله جعفری' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماری آبله یك بیماری ویروسی دام است كه موجب بروز آبله گوسفندی و آبله بزی در دام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به این كه این بیماری از دسته بیماری های مسری در دام تلقی می شود، پوست حاوی ویروس در انتقال این بیماری نقش دارد كه انجام اقدامات بهداشتی و رعایت اصول و ضوابط امنیت زیستی و توجه به كنترل ورود و خروج دام در كنترل و پیشگیری از این بیماری تاثیرگذار است.

مدیر شبكه دامپزشكی ریگان، خاطرنشان كرد: از جمله راه های پیشگیری از این بیماری انجام واكسیناسیون های منظم دام است كه به همین منظور شبكه دامپزشكی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاكنون بیش از 27 هزار راس دام سبك را علیه آبله مایه كوبی كرده است.

جعفری، گفت: با توجه به اهمیت موضوع آموزش و ترویج آموزش، كلاس و كارگاه آموزشی ویژه 25 نفر از دامداران و عشایر شهرستان ریگان برگزار شد.

وی از دامداران درخواست كرد، برای كسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شبكه دامپزشكی همكاری داشته باشند و همچنین هنگام جابجایی و حمل دام با هماهنگی دامپزشكی و اخذ مجوز بهداشتی حمل دام اقدام كنند.

بیش از 250 هزار راس دام سبك و 14 هزار راس دام سنگین در شهرستان ریگان نگهداری می شود.ك/3

7443/8154/2624