۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 85083471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح مایه‌کوبی و ایمن‌سازی سازی دام‌های سبک خوزستان علیه بیماری آبله شروع شد

اهواز - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت:طرح مایه‌کوبی (واکسیناسیون )جمعیت دامی سبک استان علیه بیماری کشنده آبله از روز شنبه ۲۶ فروردین ماه با هدف صیانت از این سرمایه ملی شروع شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دامپزشکی خوزستان، دکتر ناصر عسکری فرد اظهارکرد: در این طرح که تا نیمه تیرماه امسال ادامه خواهد داشت بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰هزار راس دام به صورت رایگان علیه بیماری آبله ایمن‌سازی می‌شوند.

وی گفت: بیماری آبله یک بیماری عفونی ویروسی و بسیار واگیر دار دام‌ها به خصوص گوسفند و بز است که از مهمترین نشانه های آن ایجاد برجستگی های ریز، تاول ها و ضایعاتی بر روی پوست قسمت‌های فاقد پشم بدن دام است که سبب ایجاد مشکلاتی نظیر آسیب پوست، عفونتهای ثانویه و تلفات دام خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان افزود:مایه‌کوبی را از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماریها بیان کرد و افزود:با واکسیناسیون به موقع می‌توان از ابتلاء دام‌ها به بیماریهای مختلف جلوگیری کرد که این امر نقش بسیار مهمی در حفظ بهداشت و سلامت دام دارد و در نتیجه نقش موثری در حفظ سلامت عمومی ایفا می کند.

به گفته عسکری فرد عملیات پایش و مراقبت بیماری‌های دامی از خدمات و اقدامات دامپزشکی است که در تشخیص سریع بیماریها و برنامه‌ریزی به منظور کنترل آنها و پیشگیری از تلفات دام و خسارت به دامداران بسیار موثر است.

استان خوزستان حدود ۳.۵میلیون راس دام سبک و سنگین دارد که از این حیث در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.ارزش دام استان بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد ریال تخمین زده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha