۱۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۹:۵۷
کد خبر: 80215033
T T
۰ نفر
ششمين جشنواره شعر'تمدار بيت'  در اردل برگزار شد

اردل - ششمين جشنواره شعر'تمدار بيت' با حضور شركت كنندگان هشت استان داراي گويش لري، روز چهارشنبه همزمان با'روز قلم' در شهرستان اردل برگزار شد.

'تمدار بیت'، نوعی شعر با گویش لری و بختیاری است كه زنان قالیباف هنگام قالیبافی بر روی دار، با گویش محلی خود، آن را زمزمه می كنند.

در این جشنواره یكروزه 154 شاعر و بیت سرای تمدار بیت از استانهای چهار محال و بختیاری، لرستان،اصفهان، خوزستان، فارس، ایلام، كهگیلویه و بویراحمد و بوشهر شركت دارند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردل در مراسم گشایش این جشنواره اظهار داشت: جشنواره تمدار بیت، هر ساله با هدف حفظ و پاسداشت ارزشها و گویش های اصیل لری و تقویت باورهای بومی در این شهرستان برگزار می شود.

'علی امینی' از وصول 420 اثر از شركت كنندگان هشت استان به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و افزود: امسال این جشنواره در دو گروه سنی كمتر و بیشتر از 30 سال و در دو بخش'آزاد' و'مهدویت و انتظار' برگزار می شود.

وی تصریح كرد: به منظور حفظ فولكلور، آداب و رسوم فرهنگی منطقه زاگرس ، اجرای برنامه هایی مانند ترویج گویش لری و گنجاندن گویش محلی در مدارس شهرستان، مورد توجه اداره فرهنگ و ارشاد اردل است.

در این جشنواره، شركت كنندگان هشت استان اقدام به شعرخوانی كردند.

اجرای موسیقی بختیاری و شعرخوانی شاعران با استقبال شركت كنندگان در این جشنواره همراه شد.

برگزیدگان این جشنواره، شامگاه امشب پس از اتمام آیین شعرخوانی، معرفی می شوند.

شهرستان اردل با 70 هزار نفر جمعیت در70 كیلومتری غرب مركز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

/558/
۰ نفر