معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمـداربیـت در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- برگزیدگان چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمـدار بیـت پنجشنبه شب در آیینی با حضور جمعی از مسوولان و اهالی فرهنگ و ادب در شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، عبدالحسین انصاری، فریده چراغی ممیرا و وحید کیانیان به عنوان اعضای هیات داوران چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمـدار بیـت اردل از مجموع ۷۴۴ اثر دریافت شده در دبیرخانه و ۶۰۰ اثر راه‌یافته به مرحله داوری این رویداد ادبی، ۱۴ سروده را به عنوان آثار برتر بخش‌های آیینی و آزاد این دوره از جشنواره تمدار بیت انتخاب کردند.

بر این اساس در بخش آیینی این جشنواره و در رده سنی زیر ۳۰ سال، باقر ظفری از شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری به مقام نخست دست یافت و ساسان اسماعیل وندی از خوزستان و سید بهنام تقویان از استان فارس، دوم و سوم شدند.

در همین بخش و در رده سنی بالای ۳۰ سال، مقام نخست به شاعر اهل لردگان چهارمحال و بختیاری رسید؛ مجتبی بخشایش در این رده سنی توانست در جایگاه برترین شاعر آیینی تمـدار بیـت چهاردهم قرار گیرد.

محمد جهانی دیگر شاعر چهارمحال و بختیاری اهل فلارد هم به مقام دوم دست یافت و محدثه الماسی از خوزستان و علی رحم فتحی از کهگیلویه و بویراحمد به عناوین دوم و سوم رسیدند.

هیات داوران جشنواره شعر منطقه‌ای تمـدار بیـت در بخش آزاد این رویداد ادبی و در رده سنی زیر ۳۰ سال به ترتیب کریم جعفری از خوزستان، یاسر کیانی از اردل چهارمحال و بختیاری و بانوی شاعره سمانه پیشداد از لرستان را به عنوان نفرات اول تا سوم برگزید.

مجید تقی زاده از کهگیلویه و بویراحمد هم توانست نظر موافق هیات داوران تمـدار بیـت را برای کسب مقام نخست بخش آزاد رده سنی بالای ۳۰ سال این رویداد را کسب کند.

در این رده سنی فرزاد ظفریان از اردل چهارمحال و بختیار در جایگاه دوم قرار گرفت و حسین کرد علی از لرستان و یونس عبدالهی از خوزستان به صورت مشترک سوم شدند.

پاسداشت و حفظ هویت استان با برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری

معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمـداربیـت در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این آیین یکی از مهمترین اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حفظ هویت مناطق مختلف کشور دانست و گفت: این وزارتخانه در همین راستا رویدادهای متعدد فرهنگی و هنری را به اجرا گذاشته است.

پیام احمدی افزود: برگزاری رویدادهایی نظیر جشنواره موسیقی زاگرس‌نشینان در بروجن، آواها و نواها در کوهرنگ، ادبیات آیینی در سامان و نامه‌ای به همسرم در شهرکرد در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: امسال جشنواره چهاردهم تمدار بیت به نام داراب افسر بختیاری مزین شده که محل رویش شعر لری بوده و کمیت، کیفیت و عمق و نفوذ خود را نشان داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به نقش مردم این استان در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: نقش مردم استان در تاریخ ایران باستان، نهضت مشروطه و بیعت تاریخی با امام راحل، دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) و وجود بزرگان بسیاری در عرصه فرهنگ و هنر سبب شده تا همواره از این استان به عزت و بزرگی یاد شود.

احمدی، برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری را عامل موثری در مهار هجمه‌های فرهنگی دشمن دانست و افزود: کارکرد رویدادهای فرهنگی و هنری علاوه بر ایجاد شور و هیجان اجتماعی چشمه جوشان خلق اثر و کشف استعدادهای نو و جدید است.

به گزارش ایرنا در آیین پایانی چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمـدار بیـت علاوه بر شعرخوانی شاعران برگزیده از خانواده‌های ‌مرحوم مرید محمدی و داراب رئیسی و شاعر پیشکسوت قهرمان محمدی سرپیری با اهدای تابلوی هنری تجلیل شد.

این رویداد ادبی در یادبود مرحوم داراب افسر بختیاری با همکاری قرارگاه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شهـید آوینی و با گستره استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و البرز برگزار شد.

تحقق سیاست‌های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اعتلای سرمایه‌های ادبی و اهتمام به پاسداشت و ارتقای ادبیات لری و شعر گویشی از اهداف کلان این رویداد فرهنگی به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha