۱۸ تیر ۱۳۹۱، ۱۳:۲۸
کد خبر: 80219195
T T
۰ نفر
برگزاري 'جشنواره جشنواره ها'در حاشيه جشنواره منطقه اي سينماي جوان

ياسوج - دبير چهل و هشتمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان دنا گفت: به منظور بهره مندي جوانان از آموزش هاي گوناگون، در اين جشنواره، يك سانس نمايش آثار برگزيده بين الملل با عنوان 'جشنواره جشنواره ها'در نظر گرفته شده است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره كل فر هنگ و ارشاد اسلامی كهگیلویه وبویراحمد، امین كمالوندی، دبیر چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان دنا با اشاره به اینكه این جشنواره نخستین بار در این استان برگزار می شود، گفت: در این جشنواره 493 فیلم، یك هزار و 79 قطعه عكس و 330 فیلمنامه و در مجموع یك هزار و 902 اثر دریافت شد.



كمالوندی افزود: هیئت های انتخاب و داوری در سه زیر مجموعه فیلم كوتاه، عكس و فیلمنامه آثار را ارزیابی كردند و در نهایت 108 فیلم، 36 تك عكس، سه مجموعه عكس و 12 فیلمنامه به بخش های مسابقه راه یافتند.



وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه این جشنواره عصر امروز و جلسات نقد و بررسی فیلم های بخش مسابقه هر شب پس از پایان آخرین نمایش در سالن مجتمع فرهنگی و هنری برگزار می شود.



مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی كهگیلویه وبویراحمد درباره برنامه های آموزشی این جشنواره نیز گفت: كارگاه تخصصی عكاسی و تورهای عكاسی با حضور عكاسان شركت كننده در جشنواره و همراهی اسماعیل عباسی و افشین شاهرودی برگزار می شود و یك جلسه دو ساعته نیز با موضوع شیوه های نقد عكس و یك جلسه نقد و بررسی عكس های مسابقه در برنامه كاری ماست.



كمالوندی با اشاره به اهمیت فیلمنامه به عنوان زیر ساخت فیلم كوتاه، گفت: در روزهای برگزاری جشنواره كارگاه فیلمنامه نویسی نیز با حضور منوجهر اكبرلو فیلمامه نویس و منتقد سینما برگزار می شود.



وی افزود: از آنجا كه جشنواره های منطقه ای محل گردهمایی استعدادهای جوان استان های مختلف است به منظور بهره مندی هرچه بیشتر جوانان از آموزش های گوناگون، در این جشنواره ، یك سانس نمایش آثاربرگزیده بین الملل نیز با عنوان جشنواره جشنواره ها در نظر گرفته شده است.



دبیر چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان دنا با اشاره به نبود سینما در یاسوج، گفت: از رخدادهای خوب این جشنواره چند افتتاحیه است كه از آن جمله می توان به افتتاح سالن سی سخت و تالار چند منظوره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ظرفیت 190 نفر و مجهز به سامانه پیشرفته پخش و نیز سالن سینما تك جوان با ظرفیت60 نفر برای نمایش و نقد و بررسی فیلم های روز ایران و جهان اشاره كرد.



چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان با نام دنا با حضور 12 استان البرز، تهران، قزوین، قم، بوشهر، سمنان، مازندران، فارس، كهكیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و همچنین یزد توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كهكیلویه و بویراحمد و انجمن سینمای جوانان ایران از 19 تا 22 تیر در یاسوج برگزار خواهد شد.

627/671