۱۹ تیر ۱۳۹۱، ۱۶:۱۵
کد خبر: 80221298
T T
۰ نفر
چهره هاي فرهيخته ادبي هويت معنوي و ديني جامعه را حفظ مي كنند

تهران-عضو شوراي سياستگذاري نخستين كنگره شعر آييني شفق گفت: عالمان، انديشمندان و شاعران متعهد بسياري در طي سال ها براي فرهنگ و دين كشور تلاش كرده و براي حفظ هويت معنوي و ديني جامعه زحمت كشيده اند.

به گزارش ایرنا، 'محمد بهجتی اردكانی' روز دوشنبه در نشست خبری نخستین كنگره شعر آیینی شفق افزود: شخصیت های بسیاری در تاریخ ایران بوده اند كه در دامن ملت تربیت شده و برای سربلندی و سرافرازی این سرزمین تلاش كرده اند.

فرزند ارشد آیت الله 'محمد حسین بهجتی اردكانی' افزود: سرافرازی و ماندگاری هر ایرانی به خاطر مكتبی است كه در آن رشد یافته واین مكتب چیزی جز مكتب شهادت نیست.

وی آیت الله 'بهجتی اردكانی' را یكی از چهره های اثرگذار توصیف كرد و ادامه داد:وی از جمله عناصری بود كه در طول حیات خود از ابتدای نوجوانی و حضور در حوزه تا زمان فوت در كسوت امام جمعه شهر اردكان، برای گسترش دین و اشاعه آن تلاش كرد.

عضو شورای سیاستگذاری این كنگره ادبی خاطرنشان كرد: بسیاری از اندیشمندان آیت الله بهجتی را نخستین شاعر انقلاب اسلامی نیز می‌شمارند كه اشعارش پس از سخنرانی مشهور امام درباره لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی زبانزد و مشهور است.

'ناصر فیض' دبیر اجرایی كنگره شعر آیینی شفق نیز اظهار داشت:در این كنگره به جایگاه شعر و ادبیات آیینی توجه خواهد شد.

به گفته وی، معرفی آثار برتر،آسیب شناسی شعر آیینی،تبیین جایگاه شعرآیینی و جایگاه آن در شعر معاصر از جمله اهداف برگزاری این كنگره است.

فیض افزود: همزمان با برگزاری این كنگره از شعرای پیشكسوت شعر آیینی تجلیل می شود و جوانان فعال در این حوزه نیز معرفی و تشویق خواهند شد.

به گفته وی، پیش از این قرار بود این كنگره در تیرماه برگزار شود ، اما به خاطر عدم انعكاس رسانه‌ای مناسب این همایش و همچنین درخواست شركت كنندگان،زمان برگزاری آن به 20 و 21 آذر موكول شد.

وی افزود: ٱخرین مهلت ارسال آثار به این كنگره 30 مهرماه تعیین شده است و داوران و شیوه داوری نیز به تناسب اعلام خواهد شد.

دبیر اجرایی این كنگره همچنین از انتشار كتاب مقالات رسیده به این كنگره تا زمان برگزاری آئین اختتامیه آن خبر داد.

فراهنگ**9173**1588
۰ نفر