۲۲ تیر ۱۳۹۱، ۱۳:۳۵
کد خبر: 80226282
T T
۰ نفر

جشن ازدواج 50 زوج خانواده بهزيستي در رباط كريم

۲۲ تیر ۱۳۹۱، ۱۳:۳۵
کد خبر: 80226282
جشن ازدواج 50 زوج خانواده بهزيستي در رباط كريم

استان تهران - رباط كريم - جشن ازدواج 50 زوج خانواده بهزيستي شهرستان رباط كريم، با حضور فرمانداررباط كريم، مديركل بهزيستي استان تهران و جمعي از مسئولان شهرستان در سالن شهداي فرهنگي رباط كريم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم كه شب گذشته به مناسبت اعیاد شعبانیه و اهتمام اداره بهزیستی رباط كریم و با همكاری فرمانداری شهرستان رباط كریم برگزار شد ، پنجاه زوج تحت پوشش بهزیستی آغاز زندگی مشترك خود را جشن گرفتند.

فرماندار رباط كریم درسخنانی در این مراسم با بیان اینكه ازدواج، یك پیوند آسمانی برای آغاز یك هدف و زندگی مشترك و پرورش فرزندانی صالح برای ساختن كشور است ، گفت: این مراسم كه در نهایت سادگی و در بهترین ایام برگزار شده، بیانگر این است كه باكنار گذاشتن توقعات بیجا و با كمترین خواسته ها، می توان یك زندگی خوب و سرشار از مهربانی را شروع كرد و بر شیوه های غلط رایج در جامعه كه زندگی موفق را در گرو هزینه های بالا می داند، خط بطلان كشید.

'بیژن سلیمان پور' افزود: در اسلام هیچ بنیان خیری ارزشمند تر از كمك به امر مقدس ازدواج نیست و كسانی كه در برگزاری چنین مراسم هایی نقش دارند، بی گمان بزرگترین و بهترین عبادتها و خدمتهارا انجام می دهند.

وی برگزاری جشن های ازدواج آسان را شیوه ای پسندیده و باارزش توصیف كرد و اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ غلطی در جامعه وجود دارد كه عده ای فكر می كنند، برگزاری اینگونه مراسم های ازدواج، نوعی تحقیر است در حالی كه ازدواج در كمال سادگی و بدون چشمداشت های مادی، مستحكمتر از ازدواجهای سنگین و پرهزینه است.

فرماندار رباط كریم با اشاره به اینكه پیامبر گرامی اسلام (ص) بهترین ازدواجها را ازدواجی دانسته اند كه آسان برگزار شود، تصریح كرد: مقام معظم رهبری نیز همواره بر برگزاری ازدواجهای آسان تاكید كرده و در پیام هایشان به جشنواره های ازدواج دانشجویی و آسان، بر اهمیت و ارزش این ازدواج ها صحه گذاشته اند.

سلیمان پور در پایان سخنانش گفت: نخبگان جامعه اعم ازدانشگاهیان وحوزویان ورسانه های جمعی ومراكز علمی وپژوهشی باید برای فرهنگ سازی ازدواج آسان تلاش كنند.

تهرام/1914/ 1396
۰ نفر