۲۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۰۷
کد خبر: 80228946
T T
۰ نفر
30 درصد از كلني هاي زنبور عسل در آذربايجان شرقي خسارت ديدند

تبريز- معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي از وارد آمدن خسارت به 30 درصد از كلني هاي زنبور عسل در استان خبرداد.

غفور عبدالهی روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: زمستان طولانی به همراه سرمای شدید، نوسانات دمایی در سال گذشته و بهار سال جاری، موجب وارد آمدن خسارت به كلنی های زنبور عسل شده است.

وی افزود: با بررسی های انجام شده توسط گروه كارشناسی متشكل از نمایندگان اتحادیه زنبورداران، اداره كل دامپزشكی، صندوق بیمه كشاورزی و معاون بهبود تولیدات دامی كلنی های زنبور عسل در مناطق مردانقم از توابع شهرستان كلیبر، بخش سیه رود از توابع شهرستان جلفا و بخش هایی ازشهرستان مرند بیشترین خسارت را دیده اند.

وی با اشاره به اقدامات آموزشی و ترویجی انجام شده توسط این معاونت برای جلوگیری از وارد آمدن خسارات به كلنی های زنبور عسل گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از هشت هزارتن محصول عسل در آذربایجان شرقی تولید شود.

بر اساس آخرین آمار سرشماری كلنی های زبور عسل در آذربایجان شرقی، این استان با 606 هزار و 894 كندوی مدرن و 237 هزار و 700 كندوی سنتی، اولین استان از نظر تعداد كندو و دومین استان كشور از نظر تولید عسل محسوب می شود.

7232/587