۲۶ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۴۶
کد خبر: 80231806
T T
۰ نفر
نماز جمعه يكي از بركات انقلاب اسلامي است

امام جمعه بروجرد گفت: نماز جمعه يكي از بركات انقلاب اسلامي است كه پس از پيروزي انقلاب در كشور باشكوه و با استقبال مردم برگزار مي شود و محل نشر مكتب تقوا در جامعه است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ' حسن ترابی' روز دوشنبه در جلسه ستاد نماز جمعه بروجرد با اشاره به نقش و آثار پر بركت نماز جمعه افزود: شریعت اسلام برای نمازجمعه اهمیت خاصی قایل شده است.

وی اضافه كرد:نماز جمعه ذكر الله است و اهمیت آن نشان می دهد كه نماز جمعه در مكتب اسلام یك عبادت ساده و معمولی نیست.

وی همچنین اظهار داشت: اگر اهمیت نماز جمعه را درك كنیم به آثار معنوی این عبادت خاص پی خواهیم برد.

به گفته وی كسانی كه به شركت در نماز جمعه به طور مداوم اهمیت می دهند همانند كسانی هستند كه در هر ماه چهار حج مستحبی انجام می دهند.

امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ساخت مصلی نمازجمعه دراین شهرستان افزود: پنج هكتار زمین برای احداث مصلی بزرگ بروجرد در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: تاكنون بیش از سه میلیارد تومان برای سخت مصلی نماز جمعه بروجرد هزینه شده است.

حجت الاسلام ترابی خاطر نشان كرد: هدف از ساخت مصلی فقط برگزاری نماز جمعه نیست بلكه این اماكن باید به یك مجتمع فرهنگی تبدیل شوند تا مركز تپش و رویش اندیشه های اسلامی باشند.

وی افزود: تكمیل مصلی بزرگ نماز جمعه بروجرد نیاز به مشاركت مردمی و دولت دارد.

امام جمعه بروجرد تصریح كرد: تاكنون بار اصلی عملیات اجرایی احداث مصلی نماز جمعه بروجرد بر دوش شهرداری و شورای شهر و سایر ادارات و ارگانهای شهرستان بوده و از امكانات شهری در این راستا استفاده بسیاری شده اشت.

7190/542