راه رفتن بر روي سفره براي توزيع افطاري غيربهداشتي و خطرناك است

ساري - معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مازندران با تاكيد بر لزوم رعايت اصول بهداشتي در تهيه و توزيع مواد غذايي وعده افطاري ، گفت : راه رفتن با جوراب يا پابرهنه بر روي سفره هنگام توزيع غذا در مراسم افطار دهي در اماكن عمومي همچون مساجد غيربهداشتي و خطرناك است.

دكتر ' محمدرضا میرزایی ' رور یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری ، افزود : راه رفتن با جوراب و یا پاهای آلوده بر روی سفره غذا كه بیشتر در اماكن عمومی مانند مساجد و بویژه در افطاردهی ماه مبارك رمضان قابل مشاهده است ، می تواند عامل مهمی برای گسترش میكروب ها باشد كه بر سلامت افراد اثرات نامطلوبی خواهد گذاشت.

وی راه رفتن با جوراب یا پاهای آلوده بر روی سفره غذا را از عادات نادرست برخی از شهروندان دانست و گفت : باید اینگونه عادت های نادرست در جامعه اصلاح شود تا شاهد بروز برخی از بیماری ها در اینگونه مراسم نباشد.

میرزایی با اشاره به تاكیدات فراوان دین مبین اسلام برای رعایت دقیق اصول و موازین بهداشتی ، از هیات های امنای مساجد مازندران خواست تا نظارت دقیق تری بر تهیه و توزیع بهداشتی مواد غذایی داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران ، افطار دهی در ایام ماه مبارك رمضان را از سنت های حسنه اعلام كرد و بیان داشت : باید تهیه و توزیع مواد غذایی در این مراسم كاملا به صورت بهداشتی صورت گیرد تا شاهد مشكلاتی برای مردم نباشیم.

وی با اشاره به مصرف بهداشتی سبزیجات و سالاد در اینگونه مراسم ، تاكید كرد : سبزیجات و مواد مورد نیاز برای سالاد باید پس از شستشوی كامل و ضذ عفونی كردن ، مورد استفاده قرار گیرد و در غیر این صورت باید از مصرف آنها بشدت خودداری شود.

میرزایی به نظارت دقیق بر اماكن تهیه ، تولید و توزیع مواد غذایی اشاره كرد و گفت : در ماه مبارك رمضان باید نظارت دقیق تری بر اماكن تهیه ، تولید و توزیع مواد غذایی از سوی دستگاه های متولی صورت گیرد.

وی ، شبكه های بهداشت ، اداره كل دامپزشكی ، اتحادیه ها و شهرداری ها را از جمله دستگاه های نظارتی در این زمینه اعلام كرد و افزود : قنادی ها ، اماكن عرضه گوشت سفید و قصابی ها هم از جمله اماكنی هستند كه باید به طور كامل تحت نظارت بهداشتی قرار گیرند.ك/3

519/1654