۱ مرداد ۱۳۹۱، ۲۳:۱۶
کد خبر: 80242310
T T
۰ نفر
آب شرب 3 هزار نفر از عشاير كنارك با تانكر تامين مي شود

چابهار - رييس اداره امور عشايري بنادر چابهار و كنارك گفت: آب آشاميدني سه هزار نفر از عشاير كنارك در قالب 400 خانوار كه زندگي آنها متاثر از خشكسالي شده است با يك دستگاه تانكر سيار تامين مي شود.

'ضرغام بهادری' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تنها یك دستگاه تانكر 12 هزار لیتری كار آبرسانی به مردم عشایر زرآباد و بخش مركزی كنارك را انجام می دهد كه پاسخگوی نیاز نیست.

وی اظهار داشت: درصورتی كه یك دستگاه تانكر دیگر با همین ظرفیت در اختیار اداره امور عشایری قرار گیرد، مشكل كمبود آب شرب عشایر كنارك بر طرف خواهد شد.

به گفته او، روزانه 80 لیتر آب در اختیار هر خانوار عشایری كنارك بدون دریافت هیچگونه وجهی قرار می گیرد.

بهادری با بیان اینكه عشایر كنارك از طریق صیادی، دامداری و كشاورزی امرار معاش می كنند، گفت: اسكله كلات در زرآباد ویژه عشایر است و 30 درصد صید آبزیان این شهرستان بندری در آن انجام می شود.

رییس امور عشایری چابهار و كنارك همچنین در خصوص عشایر چابهار گفت: آب شرب مورد نیاز 800 نفر عشایر این شهرستان در بخش 'پلان' از طریق چند حلقه چاه، قنات و چشمه تامین می شود.

بهادری افزود: عشایر چابهار و كنارك در 13 سامانه به صورت 'خودجوش' و دو سامانه به عنوان 'كانون اسكان' در این بنادر یكجانشین شده و سكونت یافته اند.

وی گفت: پارسال 523 هزار و 400 كیلوگرم آرد به ارزش دو میلیارد و 617 میلیون ریال و 40 تن كنسانتره به ارزش 180 میلیون ریال از سوی سازمان عشایری بین عشایر كنارك و چابهار توزیع شد. ك/3

2482/588/2729