۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبر: 85162560
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کرمان :مشخصه شیعیان پیروی از امام علی(ع) در عمل است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: شیعه یعنی کسی که امام علی (ع) را مشایعت کند یعنی پیرو علی(ع) باشد و این مشایعت فقط در شعار و در علاقه درون نیست همراهی با علی عبارت از این است که در عمل پیرو این امام بزرگوار باشیم. 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر کرمان ضمن تبریک عید غدیر افزود: غدیر در متون دینی عید الله اکبر تعبیر شده، اشرف الاعیاد و از همه عیدها بالاتر است، این عید مظهر شادی است.

وی با اشاره به اینکه عید غدیر بازگشت به فطرت و انسانیت است، گفت: عید غدیر، روز عمل به عهد و پیمان با پیامبر اکرم(ص) است، این روز یادآور این است که جامعه باید مدیریتش دست انسانی معصوم باشد که همه هم و غمش هدایت بشریت است.
امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه در روز عید غدیر حجت بر مسلمان و کسی که خدا را در زندگی می خواهد، تمام شده است، گفت: یکی از اتفاقات بزرگ تاریخ انسانیت بعد از نبوت، در غدیر اتفاق افتاد تا خط نبوت استمرار داشته باشد.
وی با اشاره به مناسبتهای روزهای پیش رو به کشف توطئه آمریکایی در سال ۵۹ اشاره کرد و گفت: کشف این توطئه نشان داد انقلاب و یارانش مراقب و مواظب هستند هر چند آمریکایی ها دشمنی شان را تمام نکردند و توطئه ها یکی پس از دیگری رخ داد اما انقلاب اسلامی با منطق و توکل بر خدا پیروزی هایی مختلفی در صحنه های جهانی بدست آورد و امروز توانست در اوج اقتداد در دنیا حرفش را بیان کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به روز عفاف و حجاب یادآور شد: چرا استعمار با حجاب و عفاف مخالف است زیرا اینها، ۲ زینت گرانسنگ برای زن در جامعه هستند و هم به لحاظ تاریخی و هم به لحاظ اسلامی بانوان این سرزمین حجاب داشتند.
وی بیان کرد: حجاب زمینه حضور فعالیت اجتماعی بانوان است و اینکه متهم می کنند حجاب مانع حضور زن در جامعه است تبلیغی عکس است، در واقع دین برای صدور مجوز برای اینکه زن در اوج پاکدامنی سهم خود را ایفا کند برای او حجاب را تعیین کرد.
امام جمعه کرمان تاکید کرد:حجاب امنیت و صیانت زن در عرصه های مختلف است، آنهایی که در طول تاریخ بر طبل کشف حجاب کوبیدند یا از سر نادانی یا دلیلش هوا و هوس بود.
وی اضافه کرد: زن در نگاه دینی موظف است زیبای های خود را صیانت کند، در نگاه دینی جامعه دینی جامعه ای عفیف و با حجاب است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: امیدوارم این هجمه ای که به حجاب شده با درایت و فهم بالای مردم در اقشار مختلف ناکام شود.

وی با اشاره به سالروز جنگ ۳۳ روزه لبنان گفت: امروز هم ما همچنان گرفتار رژیم جعلی صهیونیستی هستیم، رژیمی که خانه های مردم را به آتش می کشند و با حرکت نحس خودشان در فلسطین هر روز حادثه ای را در دنیا آفریده و انسان هایی را به خاک و خون می کشند.
امام جمعه کرمان در خطبه های اول نماز نیز با اشاره به اینکه مقدمه نزدیک شدن به خداوند خداترسی است، خاطرنشان کرد: این ترس سبب افزایش مسئولیت می شود.
وی با اشاره به اینکه نتیجه خداترسی پذیرش حق است، تاکید کرد: خداترسی زمینه قرب است و آنچنان انسان را به خدا نزدیک می کند که در همه صحنه ها خدا را می‌بینی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha