۶ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۲۸
کد خبر: 80248892
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت اصفهان:  اقامه اولين نماز جمعه، انقلاب را هدايت كرد

اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به برپايي اولين نماز جمعه در پنجم مرداد ماه سال 58 گفت: به بركت اقامه اين نماز، انقلاب اسلامي هدايت شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'سید ابوالحسن مهدوی' در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان در مسجد امام این شهر افزود: قبل از پیروزی انقلاب نیز در گوشه و كنار شهرها نماز جمعه توسط برخی بزرگان اقامه می شد ولی پس از پیروزی انقلاب، نماز جمعه به یك سنت حسنه تبدیل شد.

وی افزود: مردم پس از یك هفته حضور در جامعه نیاز به اجتماع بزرگی دارند كه در آنجا ضمن توصیه به تقوای فردی، اجتماعی، سیاسی و واجبات دینی، نقشه های دشمنان و كیفیت برخورد با آن اعلام شود.

وی به كشتار بی رحمانه مسلمانان در میانمار و تخریب بیش از 50مسجد اشاره كرد و گفت: جرم اصلی این افراد مسلمان بودن آنهاست.

وی یادآور شد: سازمان ملل و دیگر سازمانهای مدعی حمایت از حقوق بشر وقتی كه مسلمانان در عراق، بحرین، لبنان، فلسطین، عربستان و سایر كشورها كشته می شوند ساكت می نشینند و تنها از كسانی كه با آنها همگام هستند حمایت می كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، همچنین به سالروز تحصن مردم اصفهان در منزل مرحوم آیت الله 'خادمی' در پنجم رمضان سال 57 اشاره كرد كه پس از 10 روز این تحصن به خاك و خون كشیده شد.

وی تصریح كرد: این تحصن به پیروزی انقلاب اسلامی تحرك و سرعت بیشتری داد.

آیت الله مهدوی، اعلام حكومت نظامی پس از این تحصن را اولین بار در اصفهان، نشانه هراس حكومت طاغوت برشمرد كه پس از آن به استانهای دیگر هم سرایت كرد.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان كرد: بصیرت و آگاهی مردم اصفهان در عرصه های مختلف انقلاب در فتنه سال 88 هم نمایان شد و آنها یك روز زودتر از سایر شهرها به صورت خودجوش به میدان آمدند و حماسه ای عظیم را در تاریخ كشور به ثبت رساندند.

پ/510/ 607