جاری سازی دائمی زاینده‌رود، مطالبه مردم اصفهان از استاندار جدید است

اصفهان- ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جدیت و شتاب در اجرای پروژه‌های تامین آب و در نتیجه جاری سازی دائمی رودخانه زاینده‌رود، مطالبه اصلی مردم این دیار از استاندار جدید است،

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نورصالحی روز یکشنبه در صد و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بر همین اساس نیاز است پروژه‌های مرتبط در حال اجرا همچون انتقال آب از دریای عمان به این خطه و انتقال آب از جنوب استان در کمترین زمان تکمیل شود.

وی اضافه کرد: پروژه انتقال آب از دریای عمان تا به امروز پیشرفت خوبی داشته است و به نظر می‌رسد سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: عملیات احداث سد «کوهرنگ ۳» نیز رخداد خوبی بود که در دولت قبل محقق شد و امیدواریم تکمیل آن در زمان مناسب به پایان برسد.

نورصالحی با اشاره به تجربه مناسب استاندار جدید اصفهان اظهار داشت: مهدی جمالی نژاد(استاندار جدید اصفهان) به مسائل مختلف این دیار واقف است و حل چالش‌هایی همچون آلودگی هوا و فرونشست زمین با وفاق و همدلی میسر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از پروژه‌های مرتبط با حوزه حمل و نقل شهری بویژه تکمیل و راه‌اندازی خط ۲ قطار شهری نیز از مقوله‌های مهم اصفهان به شمار می‌رود.

رییس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر نیز گفت: چالش‌های بوجود آمده در حوزه محیط زیست، سلامت، کشاورزی، آلودگی هوا و فرونشست‌ زمین از نتایج خشکاندن زاینده‌رود است لذا مدیریت جدید استان باید بیش از قبل به این موارد اهمیت بدهد.

مجید نادرالاصلی ادامه داد: پروژه انتقال آب از جنوب استان از موجه‌ترین و مهمترین پروژه‌های آبی وزارت نیروست که با روحیه جهادی و مولدسازی منابع مالی استانی در حال اجراست و بی شک حمایت استاندار را نیاز دارد.

ابوالفضل قربانی رییس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای شهر نیز در جلسه امروز گفت: بی‌تردید قطار شهری اصفهان را باید یک پروژه ملی بدانیم لذا با هزینه‌های زیاد امروزی باید دولت نیز به کمک ما بیاید.

رسول میرباقری رییس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای شهر نیز اظهار کرد: امسال شهرداری در حوزه بافت تاریخی سه هزار میلیارد ریال بودجه در نظر گرفت اما نیاز است که سه برابر آن از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شود تا بتوان پروژه‌های بیشتری را اجرا کرد.

علی صالحی سخنگوی شورای شهر نیز از تصویب پرداخت ۴۰ میلیارد ریال با هدف کمک هزینه ایاب و ذهاب کودکان استثنایی خانواده‌های کم برخوردار، چاپ کتاب با عنوان «جان نصف جهان»در تیراژ یک هزار جلد با موضوع پیشینه فرهنگی، تاریخی محلات منطقه طبیعی و گردشگری ناژوان در صد و پنجاهمین جلسه علنی پارلمان شهری خبر داد.

به گزارش ایرنا، مراسم گرامیداشت سردار شهید عباس نیلفروشان با حضور خانواده این مجاهد شهید در صحن علنی امروز شورای شهر اصفهان برگزار شد.

جاری سازی دائمی زاینده‌رود، مطالبه مردم اصفهان از استاندار جدید است

به گزارش ایرنا، زاینده‌رود به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر در دهه‌های اخیر بدلیل برداشت‌های بی‌رویه در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین دست با خشکی مواجه شده است.

اصفهان وضعیت آبی نابسامان و کم‌سابقه‌ای را در نیم‌ قرن اخیر سپری می‌کند.

افزایش جمعیت و تغییر الگوی مصرف، پروژه‌های انتقال آب، افزایش صنایع و برداشت‌های بالادست، شرایطی را ایجاد کرده است که آب رودخانه زاینده‌رود در ۲ دهه اخیر از سد «چم آسمان» در شهرستان لنجان واقع در غرب استان تا تالاب بین‌المللی گاوخونی به دفعات خشکانده شده و همین امر توقف متناوب کشت و کار در مناطق مختلف استان را در پی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha