۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85633517
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزینه ساخت هر متر مسکن در اصفهان ۸۵ تا ۱۰۰ میلیون ریال است

اصفهان- ایرنا- معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: هزینه‌ ساخت هر مترمربع واحدهای طرح نهضت ملی مسکن استان با در نظر گرفتن نوع واگذاری، روش ساخت، تعداد طبقه‌ها و تراکم، ۸۵ تا یکصد میلیون ریال است.

به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از حمیدرضا فلاح افزود: این رقم با توجه به مصوبات شورای مسکن و ابلاغ معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی محاسبه شده است.

وی ادامه داد: البته برخی از هزینه‌ها در این مبالغ در نظر گرفته نشده است که در پایان پروژه و با ارائه صورت وضعیت قطعی، اعلام و محاسبه خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: در زمان حاضر از مجموع متقاضیان ثبت نام شده برای طرح نهضت ملی مسکن استان بیش از ۱۵۰ هزار نفر حائز شرایط هستند که از این تعداد ۱۳۱ هزار متقاضی تایید نهایی شده‌اند.

وی با اشاره به سهم بخش خصوصی در اجرای این طرح اضافه کرد: ساخت ۴۵ هزار واحد بصورت خودمالک(بخش خصوصی) در برنامه چهار ساله استان در نظر گرفته شده است که در صورت حمایت مناسب بانک‌های عامل خصوصی و برخی از بانک‌های دیگر، این امر محقق می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اصفهان تاکید کرد: این اداره احداث واحدهای طرح نهضت ملی، تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و دهک‌های تحت حمایت را با جدیت پیگیری می‌کند.

به گزارش ایرنا، «نهضت ملی مسکن»، طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم بوده که سهم استان اصفهان در آن ساخت ۲۴۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

مهمترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و در اُفق چهار ساله، چهار میلیون واحد مسکونی در کشور اعلام شده است.

اصفهان بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۹ شهرستان دارد؛ این خطه با ۱۱۴ شهر و یک‌ هزار و ۷۰۰روستا، سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha