۱۰ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۱۹
کد خبر: 80254912
T T
۰ نفر
خراسان رضوي ويتريني از ظرفيت هاي زيست محيطي كشور است

مشهد - معاون توسعه مديريت حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط ‌‌زيست‌ گفت: استان خراسان رضوي ويتريني از همه ظرفيت و ثروت هاي زيست محيطي كشور است.

حسن شیخ نیا روز سه شنبه در مراسم معرفی مدیر كل جدید حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در مشهد افزود: استان خراسان رضوی در حوزه تنوع زیستی، ظرفیت های محیط طبیعی، مناطق تحت حفاظت و ذخیره ژنتیك ظرفیت بسیار دارد.

وی گفت: سهم 11درصدی از صنعت كل كشور، سهم هشت درصدی از معادن كشور و سهم 13 درصدی از حوزه كشاورزی كشور نشان از بالندگی خراسان رضوی و حساسیت های موجود در این استان دارد.

او با بیان اینكه 90 درصد از مجموع سرمایه گذاری های استان خراسان رضوی توسط بخش خصوصی انجام می پذیرد، افزود: بیش از پنج هزار و 700 واحد صنعتی در این استان فعال است كه نشان از توسعه صنعتی آن دارد.

وی با تاكید بر اینكه باید توسعه متوازن و پایدار در كشور را شاهد باشیم، گفت: توسعه متوازن و پایدار باید هماهنگ و هم آوا با مسائل زیست محیطی و حفاظت از سلامت محیط طبیعی پیش برود.

شیخ نیا اظهار داشت: برخورداری از مرزهای بین المللی با چند كشور همسایه، استان خراسان رضوی را به استانی حساس و دارای جایگاه ویژه تبدیل كرده است.

وی گفت: در حوزه حفاظت محیط زیست مردم و همراهی آنان و ارائه آموزشهای لازم به آنان از اهمیت بسیار برخوردار است.

وی با اشاره به مدیریت خوب و قابل دفاع مدیر كل قبلی اداره كل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: مدیر كل جدید باید علاوه بر ادامه راه مدیر قبلی بر تعامل بیش از پیش و حفاظت و رشد محیط زیست استان تلاش مضاعف داشته باشد.

مدیر كل سابق حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: توكل بر خدا، همراهی با نیروی انسانی سازمان، تعامل با مخاطبان و تاكید بر ارتباط بین بخشی و حل و رفع مسائل زیست محیطی با برقراری تعامل از مهمترین ویژگی ها و ملاك های كاری من در 18 سال مدیریت در خراسان رضوی بوده است.

سید حسین آقامیری افزود: محور فعالیتم در این سالها توجه به آموزش، پژوهش و تحقیقات بوده است به طوری كه 30 درصد از منابع فكری، مالی و عملیاتی این اداره كل به حوزه آموزش هدایت شده است.

وی اظهار داشت: سطح مناطق تحت حفاظت این اداره كل در زمان تقسیم خراسان بزرگ به سه استان به 9 دهم درصد رسیده بود اما امروز با تلاش پیگیر این رقم به 28 درصد از مساحت استان رسیده است.

او گفت: هم اكنون در 43 منطقه تحت مدیریت این اداره كل شاهد وجود تنوع زیستی و ذخیره ژنتیكی ارزشمند هستیم.

آقامیری با اشاره به همراهی خوب دولت در حوزه محیط زیست اظهارداشت: در سفر اخیر هیات دولت به این استان تمام نیازها در حوزه حفاظت از آب و هوا تامین شده كه نشان از توجه ویژه دولت به این حوزه دارد.

در این مراسم از 18 سال خدمت و تلاش سید حسین آقامیری كه به افتخار بازنشستگی نائل شده است قدردانی و حمید جلالوندی به عنوان مدیر كل جدید حفاظت محیط زیست خراسان رضوی معرفی شد./2

7496 /664