۲۶ مرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۱۹
کد خبر: 80280183
T T
۰ نفر

حمله تروريستي در شمال پاكستان 25 كشته بر جاي گذاشت

۲۶ مرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۱۹
کد خبر: 80280183

اسلام آباد – رسانه ھاي خبري پاكستان امروز پنجشنبه گزارش دادند: حمله مسلحانه تروريست ھا به سه دستگاه اتوبوس حامل مسافران در منطقه 'استور' در ايالت گلگيت – بلتستان در شمالي ترين نقطه پاكستان دست كم 25 كشته برجاي گذاشت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبر فوری منابع محلی، مھاجمان مسلح با توقف سه دستگاه اتوبوس در بخش 'بابوسر' در نزدیكی شھر استور در ایالت گلگیت بلتستان 25 نفر از این افراد را به قتل رساندند.

قربانیان این حادثه دلخراش از شھر راولپندی عازم مناطق مختلف ایالت گلگیت بلتستان بودند.

به نقل از رسانه های خبری , در این حادثه دست كم 10 نفر نیز زخمی شدند، ھم اكنون اوضاع امنیتی در شھر استور و اطراف این منطقه به مخاطره افتاده و نیروھای امنیتی ارتش و پلیس شھر گلگیت و مناطق مجاور به محل حادثه اعزام شده اند.

گفته شده كه قربانیان حادثه تروریستی امروز از شیعیان پاكستان باشند.

تاكنون ھیچ گروھی مسوولیت این حادثه را برعھده نگرفته است.

پیشتر در ماه آوریل گذشته حمله شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی 'جندا...' به اتوبوس حامل مسافرین شیعه در منطقه كوھستان در ایالت گلگیت بلتستان, باعث كشته شدن 18 نفر از این افراد شد.

پس از آن در فاصله كمتر از یك ماه گروه ھای افراطی در شھر 'چیلاس' واقع در ھمین ایالت , تروریست ها با متوقف كردن چندین دستگاه اتوبوس مسافربری كه درحال انتقال مردم از شھر راولپندی به شھرھای گلگیت و اسكردو بودند، بیش از 40 نفر را به طور بیرحمانه به قتل رساندند.

شیعیان پاكستان به سرپرستی گروھھای شیعی این كشور از جمله مجلس وحدت مسلمین (MWM) پس از مشاھده این حوادث دلخراش ضمن برگزاری راھپیمایی و اجتماعات گسترده در سراسر پاكستان به مدت یك ھفته در اعتراض به قتل عام شیعیان در مقابل پارلمان ملی پاكستان در شھر اسلام آباد تحصن كردند.

روسای گروھھای شیعی در پاكستان معتقدند: با این وجود دولت و نھادھای امنیتی پاكستان در توقف حملات تروریستی علیه جامعه شیعیان این كشور و بازداشت عناصر این حملات با شكست مواجه شده اند.

آساق ** 1095**1392