۲ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۳۰
کد خبر: 80288002
T T
۰ نفر
150شاليكوبي خريد برنج  پرمحصول كشاورزان مازندراني به عهده مي گيرند

ساري – مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 كشور از شناسايي 150 شاليكوبي در استان مازندران به منظور خريد برنج پرمحصول خبر داد و گفت : اين مراكز در كنار مراكز خريد اين شركت، مبادرت به خريد برنج پرمحصول مي كنند.

' رضا افرازه ' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری ، افزود : هرچند قرارداد بااین مراكز درهفته آینده منعقد می شود اما خریدبرنج توسط این شالیكوبی ها هم اكنون آغاز شده است .

وی،تحویل بموقع،جلوگیری از ازدحام در مقابل مراكز خرید این شركت و آرامش و آسایش كشاورزان رااز مهمترین اهداف استفاده از این مراكز به عنوان واسطه های خرید برنج اعلام كرد و اظهار داشت : كشاورزان مازندرانی می توانند برنج پرمحصول خود را به شالكوبی های طرف قرارداد تحویل دهند .

افراز بیان داشت : باتوجه به بالاتر بودن قیمت این محصول راهبردی در بازار از قیمت خرید تضمینی ، كشاورزان تمایل چندانی به تحویل برنج پرمحصول خود به مراكز خرید ندارند .

وی با اشاره آغاز طرح خرید تضمینی برنج در استان مازندران از 25 مرداد ماه امسال ، گفت : مراكز خرید این مجموعه تا روز گذشته 21 تن برنج پرمحصول را خریداری كردند و این مجموعه آمادگی لازم را برای خرید این محصول دارد .

وی از آغاز فعالیت 6 مركز خرید تضمینی برنج پرمحصول همزمان با اجرای این طرح در مازندران خبر داد و اظهار داشت : این مراكز در شهرهای بابل ، فریدونكنار ، آمل و نكا مستقر می شوند و در صورت نیاز تعداد این مراكز افزایش خواهد یافت .

مدیرعامل شركت غله وخدمات بازرگانی منطقه 2 كشور با اشاره به پرداخت بموقع مبالغ برنج به شالیكاران استان ، بیان داشت : با تمام توان در تلاش هستیم تا وجه برنج را در اسرع وقت به كشاورزان پراخت كنیم .

افرازه به قیمت خرید انواع برنج اشاره كرد و گفت : قیمت پایه برای گروه اول برنج شامل فجر،شیرودی و خزر با ده درصد شكستگی 17 هزار و 200 ریال و برای گروه سوم شامل ندا و نعمت با ده درصد شكستگی 12 هزار و 800 ریال تعیین شده است.

وی ، بیشترین سطح زیركشت برنج پرمحصول با حدود 20 هزار هكتار را در بابل اعلام كرد و گفت : شهرهای آمل، ساری ، قائمشهر و میاندورد از لحاط تولید برنج پرمحصول در رتبه های بعدی قرار دارند .

519/402