خرید برنج دپوشده شالیکاران مازندرانی از سوی دولت به کجا رسید؟

ساری- ایرنا- یک‌هزار تن برنج پرمحصول که پارسال برداشت شده و در انبارها نگهداری می شد تاکنون از سوی دولت از کشاورزان مازندرانی خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه خرید توافقی برنج پرمحصول در مازندران از نیمه دوم مرداد امسال آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، گفت: قرارداد تحویل ۱۴ هزار تن برنج پرمحصول با ۲۰ تشکل صنفی و تعاونی‌های روستایی استان منعقد شده است.

عباسعلی وفایی نژاد افزود: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از تولیدات کشاورزی و اجرای طرح خرید برنج پرمحصول در مازندران، تاکنون بیش از ۱۰۰۰ تن برنج ندا و شیرودی تولید سال ۱۴۰۱ از مراکز طرف قرارداد خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه وجه برنج پرمحصول در سریعترین زمان پرداخت می شود، ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از مطالبات مراکز طرف قرارداد تحویل برنج پرمحصول پرداخت شده است.

خرید برنج دپوشده شالیکاران مازندرانی از سوی دولت به کجا رسید؟


وفائی نژاد با اعلام اینکه محدودیتی در میزان تحویل برنج پرمحصول با رعایت ضوابط و شرایط اعلام وجود ندارد، گفت: کشاورزان می‌توانند برنج پرمحصول تولیدی سال گذشته را با معرفی نامه جهاد کشاورزی به مراکز تعاونی‌های روستایی و مراکز طرف قرارداد از جمله شالیکوبی داران و تشکل‌های مربوطه تحویل دهند.

مدیرکل غله مازندران افزود: طرح خرید برنج پرمحصول در استان مازندران تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت.

بر اساس دستورالعمل ابلاغی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، هر کیلوگرم برنج‌ ندا ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان، شیرودی ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان و فجر ۴۶ هزار و ۶۵۰ تومان با حداکثر ۸ درصد شکستگی در بسته بندی‌های ۱۰ کیلویی تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha