۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۳:۱۲
کد خبر: 80290764
T T
۰ نفر
تكريم شهداء والاترين ارزش و هنجار در نظام مقدس جمهوري اسلامي است

دماوند – فرماندار شهرستان دماوند، تكريم شهداء و خانواده هاي معزز آن بزرگوران را والاترين ارزش و هنجار در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانست.

'علیرضا قاسمی فرزاد' عصر جمعه در آیین افتتاح گلزار شهدای 'مشاء' از توابع شهرستان دماوند، با گرامیداشت هفته دولت، یاد و خاطر شهیدان باهنر و رجایی، اظهارداشت: این دو بزرگوار شهیدان مخلص، الگو، نمونه و اسوه ای كه همواره در سالهای پس از انقلاب مورد توجه تمامی دولتمردان بودند و دلتمردان و مسوولان هماره در صددند تا رفتار، كردار و عملكرد خود را با این دو بزرگوار منطبق كنند.

وی با تاكید بر لزوم تكریم و توجه به شهداء و خانواده های معزز آنان اذعان داشت: در باب توجه به شهداء همین بس كه خداوند متعال در قرآن می فرمایند 'وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ' ، خداوند در قرآن كریم در مورد هیچ گروهی اعلام نفرموده اند كه آنان را مرده نپندارید وشهداء تنها گروهی هستند كه خداوند از آنان به عنوان زندگان یاد می كند.

قاسمی فرزاد این تاكید در كتاب آسمانی را به واسطه شانیت و جایگاه شهیدان نزد پروردگار عنوان و تصریح كرد: مجاهدان در راه خداوند از زمانی كه عزم و آهنگ قتال و جبهه را سر می دهند و تا زمانی كه نخستین قطره خون خود را در این وادی نثار می كنند، نزد خداوند از حسناتی ویژه از جمله بخشودگی گناهان برخوردار می شوند.

وی تصریح كرد: انتظار می رود تك تك افراد جامعه، دولتمردان و مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی تكریم شهداء و خانواده های آنان را سرلوحه فعالیت ها و وظیفه ذاتی خود پندارند و در تمامی جلسات مرتبط با آنان و دیدار از خانواده های شهداء حضور فعال داشته باشند.

فرماندار شهرستان دماوند افتتاح گلزارهای شهداء شهرستان را آغازگر برنامه های هفته دولت در شهرستان دماوند دانست، گفت: این حركت نمادین بیانگر تكریم مقام شامخ شهداء در نظام مقدس جمهوری اسلامی است كه پیش از افتتاح طرح های عمرانی و سایر طرح های هفته دولت توجه ویژه به این بزرگواران مد نظر قرار گرفته است.

قاسمی فرزاد، پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی در این دیار اسلامی را مدیون خون پاك شهداء و ایثارگرای خانواده های صبور، متعهد، ولایتمدار و دیندار دانست.

وی گفت: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استوار و پابرجاست و دشمنان به رغم بسیج شدن برای ایجاد خدشه در نظام ناتوان هستند به واسطه بركت و عظمت شهدای بزرگوار و عنایت باریتعالی به این دیار است.

در آیین افتتاح گلزار شهدای مشاء از توابع شهرستان دماوند در كنار ضریح مطهر امامزاده زین العابدین(ع)، فرماندار شهرستان دماوند، مشاور امور ایثارگران فرماندار، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و هیات همراه، روسای آموزش و پرورش شهرستان، فرهنگ و ارشاد شهرستان، اداره بهزیستی شهرستان دماوند و اداره ورزش وجوانان، معاون شهرداری دماوند، هیات امناء و اعضای شورای مشاء، خانواده های معزز شهداء حضور داشتند.

تهرام/8128/1457//
۰ نفر