۵ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۱
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84485900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مادران شهدا بیدارگران امت اسلامی بودند

رشت – ایرنا – نماینده ولی فقیه در گیلان مادران شهدا را بیدارگران امت اسلامی دانست و گفت: مادر شهدا چشم و چراغ امت هستند که همچون بانو زینب(س) زندگی کردند و امروز مادر شهیدان بخشی نمونه ای بارز از این دست است.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی عصر روز دوشنبه در مراسم چهلم مادر شهیدان کریم بخشی بر سر مزارش در گلزار شهدای نویر افزود: والدین شهدا فرزندان خود را در راه پیروی از آرمانهای اسلام نثار کردند و این فدارکاری‌ها ماندنی است و فراموش نخواهد شد.

وی اضافه کرد: آیندگان با گذر از مزار شهدا و پدران و مادرانشان خواهند فهمید که در دل این امت چه انسانهایی زیستند، چگونه دل به بیکرانه زدند و جان خود را تقدیم راه خدا و نثار دین کردند. 

نماینده ولی در گیلان خاطرنشان کرد: امروز در کشوری زندگی می کنیم که مادران و پدران فرزندان خود را در راه رضای خدا به میدان جهاد می فرستند و به شهادت فرزندان خود همچون یک افتخار و سربلندی نگاه می کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در دوره ای از تاریخ زندگی می کنیم که ملتی بصیر و آگاه داریم تاکید کرد: موجب مباهات است در کشوری زندگی می کنیم که مردمش از حیث فهم و دانش و معرفت از جایگاه بالایی برخوردارند.

وی گفت: یکی از راههای حفظ و حراست از این دستاورد عظیم شهدا این است که این رشادتها را به آیندگان منتقل کنیم . همه ما باید در صحنه باشیم و ابزارهای شکوفایی ملت را انتقال دهیم زیرا در غیر این صورت دشمن در جنگ روایت ها با تحریف واقعیت برای آیندگان این عزت ها را به ذلت تبدیل خواهد کرد .  

در مراسم چهلمین روز درگذشت مادر شهیدان کریم‌بخش جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و مردم شهید پرور شهرستان بندرانزلی حضور داشتند . 

"طاهره پوربخشی نویر" در ۸۹ سالگی به علت کهولت سن درگذشت و روح ملکوتی اش در جوار شهیدان ارجمندش به خاک سپرده شد. وی سه فرزند نثار اسلام و انقلاب کرد.

داود و حمزه کریم بخش فرزندان در عملیات والفجر ۱۰ به شهادت رسیدند و مسلم کریم بخش نیز در سال ۶۴ در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

آزاده سرفراز "علی اصغر کریم بخش" جانباز  ۲۵ درصد و حر ، حبیب و خلیل کریم‌بخش به ترتیب جانبازان ۳۰ ، ۵۵ و ۱۵ درصد یادگاران فرزندان دیگر این مادر گرانقدر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha