۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۴:۰۵
کد خبر: 80290962
T T
۰ نفر
56 سد تا پايان دولت دهم در كشور به بهره برداري مي رسد

همدان- وزير نيرو با بيان اينكه ظرفيت سدهاي كشور در دولت نهم و دهم دو برابر شده است گفت: 56 سد در دست احداث است كه تا پايان دولت دهم به بهره برداري مي رسد.

به گزارش ایرنا ' مجید نامجو' روز شنبه در آیین افتتاحیه بزرگترین و مجهز ترین تصفیه خانه غرب كشور درهمدان گفت: با راه اندازی این تعداد سد تا پایان دولت دهم ظرفیت سدها در كشور به 62 میلیارد مترمكعب می رسد و این در حالی است كه ظرفیت سدهای كشور از سال 68 تا سال 84 تنها 31میلیارد متر مكعب بوده است.

وی با بیان اینكه با بهره برداری از طرح های مهر ماندگار در بخش نیرو گاهی در دولت نهم و دهم به اندازه كل تاریخ كشور برق رسانی انجام می شود گفت:ظرفیت نیروگاه ها 37 هزار و 300 مگاوات برق بوده است كه در دولت نهم و دهم 37هزار و 500 مگاوات برق رسانی در كشور انجام شده است و می توان گفت ظرفیت ها دوبرابر شده است.

وی گفت: آمار و ارقام نشان از همت و تلاش دولت برای پیشرفت و آبادنی كشور است و بهره برداری از پروژه عظیم تصفیه خانه فاضلاب همدان در وزارت نیرو بسیار حائز اهمیت بود كه امروز با همت و تلاش مسولان به بهره برداری رسید.

وی بیان داشت: تصفیه خانه فاضلاب همدان از مدرنترین و مجهزترین تصفیه خانه های غرب كشور است كه به بهره برداری رسیده است .

وی با بیان اینكه طرح های آبرسانی همدان از سد تالوار از اولویت های وزارت نیرو است و اجرا و ابرسانی از سد تالوار در دست اقدام است.

وی همچنین افزود: دشت های بهار، كبودآهنگ و قزوین از دشت های مهم كشور هستند كه برای حل مشكلات این مناطق ،‌منابع خوبی توسط رییس جمهور اختصاص داده شده است و امیدواریم با روش های نوین احیا این دشت ها انجام شود.

وی همچنین اعتبارات در بخش آب روستایی را در سال 90 حدود 500 میلیون دلار دانست و افزود:هم كنون در 200 شهر طرح فاضلاب اجرا می شود و سالانه هشت هزار میلیارد ریال هزینه می شود.

7529/576