۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 80291069
T T
۰ نفر
هم آوايي هنرمندان جوان، گامي در جهت تقويت تعاملات فرهنگي هنري است

گرگان -دبير هنري نوزدهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي جوانان گفت: با هنرنمايي و هم آوايي هنرمندان جوان در خلق آثار، تعاملات فرهنگي هنري، تقويت مي شود.

به گزارش ایرنا 'سعید فلاح فر' روز شنبه در خصوص برنامه های جشنواره اظهارداشت: هماهنگی و ایجاد كارگاه‌های عمومی هنر و ارتباط اساتید با هنرجویان، یكی از مهمترین بخش‌های این جشنواره ها بوده و هنرمندان داخلی و خارجی در این فضای صمیمانه به خلق آثار هنری می پردازند.

وی افزود: مركز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشاركت استانداری گلستان، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات كل استان ها اقدام به برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان نموده است.

این جشنواره به منظور رقابت در عرصه خلاقیت های هنری، ارتقای سطح تخصصی هنرجویان و با هدف تربیت و معرفی جوانان متعهد با توجه به مؤلفه شایستگی و ارتباط هنری هنرمندان جوان سراسر كشور و جوانان دیگر كشورها، با حضور استادان با سابقه دانشگاهی و هنرمندان سرشناس در رشته های مختلف هنرهای تجسمی برگزار می شود.

وی تصریح كرد: این جشنواره، فرصت مناسبی است برای طرح مباحث نوین و ارائه مبادله تجربیات جدید در باب هنرهای تجسمی به وجود آمده، كه هنرجویان شركت كننده در طول جشنواره در كارگاه های تخصصی به صورت رقابتی شركت و در پایان، نفرات برگزیده توسط هیأت داوران معرفی می شوند.

دبیر هنری جشنواره گفت:‌نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در رشته های طراحی- نقاشی(اكرولیك– رنگ روغن روی بوم)- ارتباط تصویری(پوستر)- حجم(گچ و گل و سفالگری)- كاریكاتور- نگارگری(مینیاتور)-خوشنویسی(نستعلیق)- عكاسی- تصویر سازی برگزار می شود.

نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان از چهاردهم تا هفدهم شهریورماه سال جاری به میزبانی استان گلستان برگزار می شود.

601