۱۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۶:۲۳
کد خبر: 80306949
T T
۰ نفر
مسابقات جام بسكتبال قهرماني كشور در مشهد برگزار مي شود

مشهد- مربي خراساني تيم ملي بسكتبال كشور گفت: مسابقات جام بسكتبال قهرماني كشور با عنوان (3×3) 27 لغايت 31 شهريورماه جاري در مشهد برگزار مي شود.

'داریوش شجاع' روز دوشنبه با اعلام این مطلب افزود: از امسال به همت آستان قدس رضوی مسابقاتی با عنوان جام بسكتبال قهرمانی كشور (3×3) در تقویم فدراسیون بسكتبال ایران گنجانده شده و بر این اساس هر ساله در روزهای دهه كرامت این رقابت ها در مشهد برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره كل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی وی ادامه داد: تیم هیات بسكتبال این استان در دو بخش آقایان و بانوان مهرماه امسال در مسابقات بسكتبال لیگ دسته دو كشور حضور خواهد داشت.

رییس هیات بسكتبال مشهد گفت: تیم هیات بسكتبال بانوان این شهر در مسابقات بسكتبال لیگ دسته یك كشور كه هم اكنون در رشت در حال برگزاری است ، حضور یافته است.

وی اظهار داشت: مرحله نخست این رقابت ها اوایل هفته جاری در شهر رشت به پایان رسید و نماینده استان در مسابقات مذكور توانست از چهار بازی انجام شده در سه دیدار به پیروزی برسد و امتیاز یك بازی را به حریف واگذار كرد.

رییس هیأت بسكتبال مشهد، افزود: مرحله بعدی این مسابقات، اواخر ماه جاری در شهر كرج برگزار می شود.

وی مشكل اصلی بسكتبال خراسان رضوی خروج ورزشكاران حرفه ای از این استان دانست.

وی اظهار داشت: حاصل تلاش فعالان عرصه ورزش بسكتبال استان تحویل استان های دیگر می شود و سرمایه‌های بسكتبال خراسان رضوی به دلیل نبود حامی مالی به راحتی از این استان خارج می شوند.

وی یادآور شد: در استان خراسان رضوی، طرح های بسیار خوبی به منظور استعدادیابی و پرورش بسكتبالیست از همان سنین پایه برنامه ریزی و اجرا شده ولی متاسفانه ورزشكاران در سنین نوجوانی و جوانی به دلیل نبود حمایت مالی تمایلی به ماندن در تیم های بسكتبال استان ندارند و به دیگر تیم های سطح كشور می پیوندند.

وی با اشاره به توانمندی و استعداد موجود در ورزش بسكتبال خراسان رضوی، گفت: به لحاظ مربی و بازیكن در جایگاه بسیار مطلوبی قرار داریم كه حفظ و ارتقای این ظرفیت توجه بیش از گذشته مسوولان ورزش استان را می طلبد.

رییس هیأت بسكتبال شهرستان مشهد افزود: 'صالح فروتن' بازیكن 18 ساله خراسان رضوی به عنوان نخستین بسكتبالیست رده سنی نوجوانان به عضویت تیم ملی بسكتبال بزرگسالان كشور درآمد.

شجاع یادآور شد: در حال حاضر 18 بازیكن از استان در تیم های مختلف در سطح كشور مشغول به فعالیت هستند.

مربی تیم ملی بسكتبال نوجوانان كشور اضافه كرد: ورزش بسكتبال این استان از ظرفیتهای بسیاری برخوردار است و طی 15 سال گذشته همواره جزو سه تیم برتر كشور بوده است.ك/1

7490/659