۱۶ شهریور ۱۳۹۱، ۸:۲۸
کد خبر: 80311156
T T
۰ نفر
قيام 17 شهريور سال 57 نقطه قوت و اوج پيوند مردم با رهبري بود

خوي - فرماندار شهرستان چالدران گفت: قيام 17 شهريور سال 57 نقطه قوت و اوج پيوند مردم با رهبرشان بود.

احمدرضا قلیپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 17 شهریور 57 اظهار داشت: قیام مردم مسلمان ایران در 17 شهریور 57 لبیك به فرمان ولایت فقیه بود.

وی افزود: یوم‌الله 17 شهریور (جمعه سیاه) كه منجر به شهادت بسیاری از مردم تهران توسط رژیم طاغوت شد در واقع پیام محكمی در ولایت‌پذیری ملت غیور ایران بود.

قلی پور با بیان اینكه 17 شهریور 57 جدایی میان ملت و رژیم ستمشاهی را عمیق تر كرد یادآور شد: شهادت مردم در قیام 17 شهریور سال 1357 یكی از دلایل عمده و غیرقابل انكار پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57 است كه این پیروزی حاصل مبارزه و مقاومت مردم غیور ایران بود.

فرماندار شهرستان چالدران با اشاره به اینكه وقوع قیام 17 شهریور یك اتفاق خدایی بود كه با امدادهای غیبی و تلاش مردم به پیروزی رسید گفت: امروز در سراسر جهان اسلام مردم به دنبال آزادی ، استقلال و ایجاد یك حكومت اسلامی هستند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: خون پاك این شهیدان امروز ذخیره معنوی برای امت ایران و سایر ملت‌هاست؛ به واسطه خون پاك شهدای انقلاب و 17 شهریور تیرهای دشمنان به سمت خودشان برمی‌گردد و خدای شهیدان فتنه‌ها و تیرها را به درون و پیشانی خودشان برمی‌گرداند.

7128/583