۱۹ شهریور ۱۳۹۱، ۱۵:۴۱
کد خبر: 80315883
T T
۰ نفر
نام نويسي 400 دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه ياسوج آغاز شد

ياسوج - معاون آموزشي دانشگاه ياسوج از آغاز ثبت نام 400 دانشجوي مقطع كارشناسي ارشد سال 91 و 92 اين دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'شهاب الدین حاتمی' روز یكشنبه در حاشیه نام نویسی از این دانشجویان افزود: ثبت نام از دانشجویان پسر و دختر این دانشگاه از 19تا 20 شهریورماه 91 ادامه دارد.

وی بیان كرد: از این تعداد دانشجوی مقطع كارشناسی ارشد 220 نفر به صورت روزانه و مابقی نیز به صورت شبانه در 40 رشته گوناگون مشغول به تحصیل می شوند.

حاتمی اظهار داشت: مهندسی مكانیك در دو گرایش تبدیل انرژی و طراحی كاربردی، عمران در گرایش های سازه، خاك و آب،‌ مهندسی شیمی در گرایش جداسازی، علوم دام در گرایش های اصلاح نژاد و تغذیه، شیمی در گرایش های تجزیه، معدنی و شیمی فیزیك، ‌فتوشیمی، زیست شناسی در گرایش های فیزیولوژی گیاهی و علوم گیاهی، توسعه روستایی، مهندسی كشاورزی در گرایش های ترویج و علوم بذری، ‌زراعت و اصلاح نباتات، گیاه پزشكی در گرایش های ریز كرم شناسی، بیماری شناسی و حشره شناسی، علوم خاك، ریاضی در گرایش های جبر و آنالیز،‌ فیزیك حالت جامد و آمار ریاضی از رشته های این دانشگاه هستند كه در سال جاری در مقطع كارشناسی ارشد دانشجو می پذیرند.

وی عنوان كرد: برای سال تحصیلی جدید یك هزار و 100 دانشجوی مقطع كارشناسی نیز پذیرفته شده كه كار نام نویسی آنها به زودی آغاز خواهد شد.

حاتمی تعداد دانشجویان دوره دكترا ورودی سال تحصیلی 91 و 92 دانشگاه یاسوج را 70 نفر دانست و ابراز داشت: این دانشجویان در 15 رشته گرایش مشغول به تحصیل می شوند.

وی این رشته ها را شامل شیمی در گرایش ‌های آلی، معدنی، تجزیه و شیمی فیزیك، زراعت، الهیات در گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، ادبیات فارسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، مكانیك، مهندسی شیمی، ریاضی در گرایش جبر و آنالیز، فیزیك، ترویج و توسعه روستایی اعلام كرد.

حاتمی افزود: ظرفیتی برای استعدادهای درخشان در مقطع كارشناسی ارشد و دكترا در نظر گرفته شده تا بدون آزمون و با توجه به ضوابط آیین نامه تحصیلات تكمیلی به تحصیلات خود ادامه دهند.

دانشگاه یاسوج حدود پنج هزار دانشجو دارد.

671/7534