۱ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۲۵
کد خبر: 80334266
T T
۰ نفر

زنگ علم و دانش در مدارس استان يزد نواخته شد

۱ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۲۵
کد خبر: 80334266
زنگ علم و دانش در مدارس استان يزد نواخته شد

يزد- زنگ علم و دانش امروز همزمان با نخستين روز سال تحصيلي جديد در مدارس استان يزد نواخته شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در مراسمی كه به همین مناسبت در دبستان پسرانه شاهد شهید خرم نژاد برپا شد دانش آموزان را به كسب علم و دانش همراه با تهذیب نفس تاكید كرد.

آیت الله ناصری گفت: دانش آموزان باید خوب درس بخوانند و در كنار آن به مسائل اعتقادی ، دینی و عمل به دستورات قرآن كریم توجه داشته باشند.

وی خطاب به معلمان و مدیران گفت: دانش آموزان بیشتر ساعات خود را با شما می گذارند و ارتباط عاطفی زیادی با شما برقرار می كنند پس مسولیتان بسیار سنگین است كه باید به

آن توجه داشته باشید.

ناصری با بیان اینكه مسولیت معلمان فقط آموزش و یاد دادان الفبا نیست تصریح كرد: باید دانش آموزان را با مسائل اسلامی و عمل به قران و ارتباط با خدا آشنا كرد.

استاندار یزد هم در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: این هفته یادآور ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام است.

محمدرضا فلاح زاده با بیان اینكه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس توسعه علم و دین محوری تهیه شده است افزود: مسوولان آموزش و پرورش باید در مركز استان و شهرستانهای در جهت تربیت دانش آموزان قرآنی گام بردارند.

وی از دانش آموزان بعنوان یا آینده سازان كشور نام برد و اظهار داشت:دانش آموزان باید با درس خواندن در جهت شكوفایی و سربلندی كشور گام بردارند.

استاندار یزد در ادامه برهوشنمد سازی مدارس استان تاكید كرد.

مدیر كل آموش و پرورش استان یزد هم در این مراسم با اشاره به سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام اهداف و برنامه ها براساس این سند است.

محمدرضا رحیمی نژاد تغییر محتوای درسی بر مبنای این سند است افزود: امسال محتوای درسی پایه اول، دوم و ششم ابتدایی تغییر كرده است.

وی شعار تحصیلی آموزش و پرورش استان را تفكر قرانی و جهاد علمی بیان كرد و گفت: 20 مدرسه قرآنی در این استان راه اندازی شده است.

در پایان این مراسم پایه ششم ابتدایی در دبستان شهید خرم نژاد افتتاح شد.ك/3

7546/1968