امام جمعه یزد: تزلزل در اعتقادات جوانان حربه دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی است

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دشمنان به وسیله فضای مجازی به شدت به برخی جوانان نزدیک شده و از نظر دینی و اعتقادی آنها را دچار تزلزل کرده و ما وظیفه داریم که به این افراد نزدیک شویم.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری روز سه‌شنبه در آیین افتتاح طرح شهید عجمیان در یزد افزود: استکبار با بهره‌گیری از برنامه‌های مختلف در فضای مجازی همه ارزش‌ها به خصوص اعتقادات دانش آموزان و نسل جوان را هدف گرفته است .

وی با تاکید بر ارتقای سواد رسانه‌ای دانش آموزان توسط آموزش و پرورش با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها در استان تاکید کرد و گفت: باید نسل جوان را مقابل هجمه گسترده دشمنان حفظ کنیم و در این ارتباط در کنار فرهنگیان دیگران هم مسئولیت دارند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه استکبار جهانی به شدت به دنبال بازگرداندن آرمان‌های حاکمیت طاغوت بر جامعه است و در این راستا از ابزارهای پیشرفته بهره می‌برد گفت: حفظ حدت، دشمن شناسی و داشتن بصیرت برای خنثی کردن اهداف دشمنان ضروری است .

ناصری بیان کرد: همه ما باید احساس مسئولیت کرده و ابتدا به سوی خودسازی گام برداشته و سپس افرادی را که از مسیر دین و حقیقت دور شده‌اند به میسر واقعی بازگردانیم و قطعا نقش آموزش و پرورش و فرهنگیان تعیین کننده است.

وی حرکت‌های جهادی را در این راستا موثر دانست و گفت: این حرکت‌ها به دو صورت جهاد تبیین و جهاد یاری مردم صورت می‌گیرد که در جهاد تبیین باید نوجوانان و جوانانی که تحت تاثیر برنامه‌های دشمنان قرار گرفته و از دین غافل شده‌اند را به راه راست هدایت کنیم.

امام جمعه یزد: تزلزل در اعتقادات جوانان حربه دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی است

امام جمعه یزد افزود: جهاد یاری مردم نیز اقدام بسیار مهمی است و شرکت کنندگان در طرح شهید عجمیان باید دانش آموزانی را از هر کلاس و مدرسه در این اردوها همراه خود بیاورند تا با حقیقت دین و عبادت آشنا شوند و همه باید همراهی لازم داشته باشند .

مدیرکل آموزش و پرورش یزد نیز با اشاره به اجرای این طرح در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی گفت: مبنای ما بهبود و ارتقای سطح مدارس در محلات کمتر برخوردار استان است.

محمد کاظم رحیمی نژاد افزود: ۵۶ محله کمتر برخوردار در استان وجود دارد که ۳۷۸ مدرسه در این محلات شناسایی و از این تعداد ۲۵۲ مدرسه نیازمند بهسازی و مرمت و زیباسازی است.

وی بیان کرد: این اقدام از سوی گروه‌های جهادی اعم از دانش آموزی، دانشجویی و با حمایت و همراهی سپاه پاسداران، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، انجمن اسلامی دانش آموزان و مجمع خیران انجام می‌شود.

طرح شهید عجمیان باهدف مرمت، بهسازی و شاداب سازی مدارس کمتر برخوردار در استان آغاز شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار جمعیت، ۲۷۰ هزار دانش آموز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha