۳ مهر ۱۳۹۱، ۸:۰۰
کد خبر: 80337232
T T
۰ نفر
يكي از ضرورت‌هاي كار كتابداري به روز بودن آن است

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد در دومين گردهمايي كتابداران استان يزد گفت: يكي از ضرورت‌هاي كار كتابداري و اطلاع‌رساني، به روز بودن آن است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان یزد، محمدحسین پارسائیان با تأكید بر اینكه یكی از ضرورت‌های یك مجموعه فرهنگی به روز بودن آن است، گفت: كار كتابداری به واسطه ارتباط نزدیك با حوزه اطلاع‌رسانی، در همه دنیا لحظه به لحظه در حال نوشدن و نوسان است.

پارسائیان افزود: براساس دستور دبیركل نهاد كتابخانه‌های عمومی مبنی بر برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، تصمیم گرفته شد آزمون تخصصی كتابداران به منظور دریافت اطلاعات كلی از دانسته‌های همكاران كتابدار برگزار شود.

وی با اشاره به اعلام محرمانه نتایج آزمون در آینده‌ای نزدیك اظهار داشت: كارنامه علمی هر فرد صادر شده و در به صورت اختصاصی در اختیار وی قرار می‌گیرد.

مدیركل كتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان كرد: كتابداران استان یزد پس از اعلام نتایج آزمون، سطح‌بندی شده و در كلاس‌های آموزشی ضمن خدمت شركت خواهند كرد.

وی تأكید كرد: هدف از برگزاری این آزمون تعدیل و جابجایی نیرو در كتابخانه‌ها نیست و در ستاد اداره كل كتابخانه‌های استان، خواستار ثبات نیروها به منظور ثبات خدمات‌رسانی در كتابخانه‌ها هستیم.

پارسائیان هدف از برپایی نشست‌های فصلی كتابداران استان یزد را بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل كتابخانه‌ها برشمرد و گفت: كارشناسان مختلف ستادی در این نشست‌ها مسائل و ضروریات كتابخانه‌های عمومی را مطرح می‌كنند و راهكارهای مختلف رفع مشكلات و برنامه‌های عملیاتی كتابخانه را ارائه می‌دهند.

وی بیان داشت: در این گردهمایی‌ها، همكاران كتابدار نیز نظرات و انتقادات خود را مطرح می‌كنند و تصمیم‌های خوبی برای اداره مطلوب كتابخانه‌ها ارائه می‌شود.

در ادامه این گردهمایی، كارشناسان اداری مالی و امور كتابخانه‌های اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان مباحث مربوط به حوزه كاری خود را مطرح كردند.

در حاشیه این نشست، نخستین آزمون جامع تخصصی كتابداران كتابخانه‌های عمومی یزد برگزار شد.

پس از برگزاری این آزمون، جمعی از كتابداران كتابخانه‌های عمومی استان به بیان نظرات و پیشنهادهای خود برای برگزاری مطلوب نشست‌های بعدی و همچنین ارتقای سطح آزمون‌های تخصصی كتابداران ارائه كردند.

دومین گردهمایی كتابداران استان با حضور بیش از 180 نفر از كاركنان اداره كل كتابخانه‌های یزد در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی حضرت امام حسین(ع) برگزار شد.ك/1

650/1968