۱۶ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۰۵
کد خبر: 80359159
T T
۰ نفر
استعداديابي مهمترين محور موفقيت رشته دو و ميداني كشور است

يزد - رييس فدراسيون دو و وميداني گفت: استعداديابي مهمترين محور و برنامه راهبردي براي موفقيت روز افزون رشته دو و ميداني در سطح كشور و رقابت هاي بين المللي است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' افشین داوری ' روز یكشنبه در مجمع انتخاباتی هیات دوومیدانی استان یزد افزود: رشته دو و میدانی از رشته های اصلی و پایه ای ورزش كشور محسوب می گردد .

وی اضافه كرد: برای موفقیت در همه رشته ها باید به این رشته محوری بیش از گذشته توجه خاص صورت گیرد و همه باید فدراسیون را یاری دهند .

رییس فدراسیون دو و میدانی گفت: باید با برنامه ریزی منظم ، تلاش و همدلی در ارتقاء و گسترش این رشته گام های بلندی را برداریم.

وی استعدایابی را از الزامات این رشته ورزشی دانست و تصریح كرد : هیات های استانی باید با همكاری آموزش و پرورش در مقطع تحصیلی ابتدایی در مدارس دوره های استعدادیابی برگزار و افراد مستعد را زیر نظر مربیان با تجربه پرورش دهند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی كشور به تسریع در ساخت پیست سرپوشیده دوومیدانی استان یزد تاكید و اضافه كرد: پیست سرپوشیده دوومیدانی یزد می تواند محلی برای تمرین و پرورش قهرمانان دوومیدانی كار به ویژه بانوان باشد .

همچنین مدیركل ورزش و جوانان استان یزد گفت: در سطح استان استعدادهای بالقوه زیادی وجود دارد كه باید با برنامه ریزی و تلاش این استعدادها را بالفعل كنیم و شاهد افتخار آفرینی ورزشكاران یزدی در میادین ملی و بین المللی باشیم.

' عباس دهقان ' افزود: با گسترش رشته دوومیدانی به عنوان رشته پایه قطعا پیشرفت رشته های دیگر مرتبط نیز رشد و توسعه پیدا خواهند كرد.

در این مجمع ' محمد حسین ایلیایی ' با 15 رای از 16 رای اعضای مجمع به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات دو و میدانی استان یزد انتخاب شد .

استان یزد 47 هیات ورزشی دارد .ك2

7536/1968